حجت‌الاسلام علی احتشام روز دوشنبه در خطبه‌های نماز عید قربان کاشان بیان کرد: پیام گوهربار رهبری انقلاب بار دیگر به همه مسلمانان جهان به ویژه مقاومت اسلامی ثابت کرد که اگر پرچم به دست پرچمدار اصلی باشد و صاحب ولایت حق در لباس زعامت امت باشد، کلامش هنگام بحران‌ها و شرایط سخت، بهترین راهگشا خواهد بود.

وی افزود: پیام مقام معظم رهبری از جریان و خطی که هم درون کشور و هم در خارج دنبال مناسک میان‌تهی و اسلام سکولار بود، پرده برداشت؛ اما به برکت نظام جمهوری اسلامی نمی‌گذاریم حج ازآلودگی‌های وهابیت، تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی تاثیر پذیرد و حتی در منا و زیر چادر، برائت خود را از آدمکش‌ها و جنایتکاران اعلام خواهیم کرد.

امام جمعه موقت کاشان همچنین با گرامی‌داشت یاد ۴۰۰ شهید مکه در سال ۶۶ و افزون‌بر ۵۰۰ شهید حادثه منا در سال ۹۶ تصریح کرد: در این ۲ حادثه بر اثر بی‌تدبیری و خیانت، چند هزار نفر از مسلمانان جهان به شهادت رسیدند.

وی اظهار داشت: از کسانی که به گمان خود تنها راه مذاکره بلد هستند، تقاضا داریم این موضوع‌ها را به نتیجه برسانند چراکه قرار بود بر اساس دستوری رهبر معظم انقلاب، گروهی از جهان اسلام تشکیل شده و تحقیق کنند.

احتشام اضافه کرد: اکتفا کردن به تحویل چند هتل مجلل و درجه یک برای آسایش حاجی‌ها در مکه کافی نیست و باید سایه این ناامنی را که احتمال تکرار دارد، از سر مسلمانان دور کرد.

وی یادآور شد: دشمن ابتدا با بوق‌های تبلغیاتی خود، جمهوری اسلامی ایران را به علت بی‌‎نظمی در حادثه منا مقصر معرفی کرده بود که انتظار می رود وزیر امور خارجه گزارشی از نتیجه پیگیری این حادثه‌ها به مردم ارائه دهد.

امام جمعه موقت کاشان در ادامه تاکید کرد: جمهوری اسلامی در ۴۰ سال نخست انقلاب به ابرقدرتی در جهان تبدیل شد و اینکه کشوری بتواند امنیت خود را مبتنی و متکی بر ظرفیت‌های بومی تامین کند، شاخصه ابرقدرتی است.

وی افزود: شاخصه دیگر ابرقدرتی در جهان، آن است که کشوری بتواند از دوستانش دفاع کند و برابر تهدید دشمن قدرت بازدارندگی داشته باشد تا دشمن هرگز خیال حمله به او در سر نپروراند؛ که امروز بدون جمهوری اسلامی ایران، هیچ مشکلی در منطقه قابل حل نیست.

۸۱۲۳/۶۱۳۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.