سردار اصغر عباسقلی زاده روز پنجشنبه در نشست فرهنگی و ادبی مربیان فرهنگ سراهای شهرداری تبریز با تاکید بر اینکه مربیان فرهنگ سراها باید از توانایی قوی و منسجم برای پاسخ به سوالات کودکان در حوزه دفاع مقدس برخوردار باشند، افزود: در غیر این صورت دشمنان آنچه را می‌خواهند، با تحریف موضوعات به نسل جدید منتقل می‌کنند.

وی اظهار داشت: آغاز آموزش علم و ادب به کودکان در سنین ابتدایی به‌ مانند حکاکی روی سنگ است، زیرا این تربیت اولیه ماندگار می‌شود و از این رو آشنا ساختن آنها با فرهنگ و واقعیات دوران دفاع مقدس باید جزو محورهای آموزشی کودکان باشد.

عباسقلی زاده یادآوری کرد: مربیان فرهنگ سراها مسئولیت حساسی در قبال کودکان دارند و نقش مهمی را در تربیت و شکل‌گیری شخصیت اجتماعی‌ آنها ایفا می‌کنند.

وی ضرورت آشنایی کودکان با مفاهیم و ادبیات حوزه دفاع مقدس را یادآور شد و اضافه کرد: فردا این کودکان، مدیریت انقلاب اسلامی را در دست گرفته و در حوزه‌های مختلف مسئولیت‌هایی را عهده‌دار خواهند بود، بنابراین آشنایی آنان با تاریخ ایران اسلامی که بخش اعظمی از آن را دفاع مقدس شکل می‌دهد، الزامی است.

عباسفلی زاده با بیان اینکه خداوند جهاد را برای حفظ عزت، امنیت و اقتدار برای مسلمانان واجب کرده است، رونق بخش به این فرهنگ والای اسلامی و دینی را به جهت استمرار استقلال میهمن‌ اسلامی مهم و تعیین کننده خواند.

وی با اشاره به اینکه اکثریت شهدای هشت سال جنگ تحمیلی را قشر جوان و نوجوان تشکیل می دهند، گفت: این جوانان تربیت یافته‌ مکاتب انقلاب اسلامی بودند و در فرهنگ‌ سراها نیز باید مربیان چنین تربیتی را به نمایش گذاشته و آینده کشور را تضمین کنند.

رزمنده و پیشکسوت دوران دفاع مقدس ادامه داد: مربیان در فرهنگ سراها با افکار و عقاید متنوعی روبرو هستند و باید از توان پاسخگویی به سوالات کودکان و نوجوانان پیرامون دفاع مقدس و چرایی شکل‌گیری آن برخوردار باشند، چون در غیر این‌ صورت دشمنان با شبهه افکنی این دوران افتخارآمیز را زیر سئوال می برند.

عباسقلی زاده به هجمه‌ سنگین دشمنان در قالب شبکه های ماهواره‌ای و فضای مجازی علیه فرهنگ دفاع مقدس اشاره و اضافه کرد: در آیات الهی، اسلام به ما دستور جنگ نداده، بلکه امر خداوند برخورداری همیشگی از آمادگی دفاعی بوده است.

۳۰۳۸/۵۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.