سرهنگ محمدرضا شرف بیانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد سند شامل 17 هزار قطعه عکس، 25 هزار اسناد مکتوب و هشت هزار نیز خاطرات مکتوب مربوط به جنگ تحمیلی است.
وی افزود: همچنین 200 ساعت تاریخ شفاهی و خاطرات جنگ در استان ایلام در قالب مصاحبه و گفت و گو با پیشکسوتان و یادگاران دفاع مقدس ضبط ، پیاده سازی و بازنویسی شده است.
شرف بیانی یادآور شد: 200 عنوان کتاب نیز در حوزه دفاع مقدس با محوریت استان ایلام چاپ شده که 60 عنوان از این کتب توسط بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس منتشر شده که حاوی مطالب مربوط به سال های 65 تا 67 است.
وی با اشاره به برگزاری کنگره سه هزار شهید استان ایلام گفت: 100 عنوان از این کتب هدف گذاری شده تا در زمان برگزاری کنگره سه هزار شهید استان چاپ و بین مدعوین و مردم توزیع شود که تاکنون از این تعداد عنوان کتاب هفت جلد چاپ شده و 25 جلد در حال گردآوری و تدوین برای چاپ است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ایلام تاکید کرد: اسناد جمع آوری شده و کتب منتشر شده علاوه بر اینکه در باغ موزه دفاع مقدس برای بازدید عموم مردم جانمایی می شود برخی از این آثار در کنگره سه هزار شهید استان ایلام نیز به معرض نمایش و استفاده گذاشته خواهد شد.
به گفته شرف بیانی برخی از آثار و خاطرات مربوط به داخل استان و تعدادی نیز از دیگر استان ها که در ایلام فعالیت جنگی داشته اند، گردآوری شده است.
وی اظهار داشت: در این اسناد مواردی چون عملیات ها، رویدادها، ماموریت، محورها و خطوط جنگی، اعزام نیرو و ... به چشم می خورد.
به گزارش ایرنا، 50 هزار نفر از جمعیت استان ایلام را جامعه ایثارگران تشکیل می دهند.
استان ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس سه هزار شهید، 11 هزار جانباز و 332 آزاده تقدیم ایلام کرده است.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.