به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز اظهار کرد: چرخش محسوس عربستان و امارت و تغییر کامل مواضع آنها در قبال ایران طی روزهای گذشته توجه بسیاری از رسانه‌های جهان در تحولات منطقه را به خود جلب کرده است.  

وی افزود: عربستان و امارات طی هفته‌ها و روزهای اخیر مواضع قابل توجه خود علیه ایران را تغییر داده‌اند به طوری که وزیر مشاور اماراتی‌ها در امور امارات که به اتخاذ مواضع تند و افراطی معروف است، به تازگی اعلام کرده است که ابوظبی و ریاض ترجیح می‌دهند به جای مواجه و تقابل با ایران، از رویکرد سیاسی استفاده کنند.  

امام جمعه تبریز عقب نشینی عربستان و امارات از مواضع خود در یمن و نیز رفع توقیف نفتکش ایرانی در انگلیس توسط دادگاه عالی جبل الطارق و رفع توقیف اموال بنیاد علوی در آمریکا را پیروزی های شیرین برای ایران و تحقق پیش بینی های رهبر معظم انقلاب برای افول قدرت آمریکا و عزتمندی مردم ایران توصیف کرد.

حجت الاسلام آل‌هاشم با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که قصد شرکت در انتخابات مجلس را دارند باید توانایی و تخصص لازم و البته تعهد داشته باشند، فردی که تعهد نداشته باشد نه تنها نمی تواند به اسلام و کشور خدمت کند بلکه ممکن است خسارت به بار آورد.

وی همچنین با اشاره به مناسبت هفته و سالروز ورود آزادگان به میهن افزود: آزادگان جوانی و طراوت خود را در راه خدا داده اند اما چون با خدا معامله کرده اند ضرر نکرده اند، آزادگان با صبر و استقامت خود به نظام و اسلام آبرو داده اند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه آزادگان نیز چون سایر اقشار مشکلاتی دارند، خطاب به مسئولان گفت: مسئولان و بنیاد شهید توجه کنند که حل مشکل آزادگان نباید در پیچ و خم مسایل اداری متوقف بشود و نهایت تلاش را جهت حل مشکل این عزیزان بکنند.

وی همچنین در مورد خدمات جهاد و بسیج سازندگی اظهار کرد: نیروهای جهادی بسیج خدمات گسترده ای در مناطق محروم ارائه داده اند امیدواریم شعار خدمت رسانی و سازندگی در جامعه همگانی شود و فرهنگ جهادی با حمایت از بسیج سازندگی فراگیر شود.

حجت الاسلام آل هاشم همچنین در مورد روز صنایع دفاعی با بیان اینکه  امروز نیروهای مسلح ما افتخار می کنند که فرماندهی مقتدر و هوشمند چون رهبر معظم انقلاب را بالای سر خود دارند، اظهار کرد: ساخت انواع هواپیما و جت های مافوق صوت و رادار گریز، ساخت انواع بالگرد و زیر دریایی، ناو و ناوچه و دهها سلاح و موشک در سایه تلاش این عزیزان به دست آمده است.

امام جمعه تبریز با تبریک عید سعید غدیرخم گفت: این روزها زمان جشن و سرور است و امیدواریم هیات‌ها و مساجد زودتر از موعد به استقبال مراسم عزاداری محرم نروند.

۶۱۳۲/۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.