ناصر اصلانی روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با بیان اینکه امروزه نزدیک ۴۵ درصد از زندانیان کشور مربوط به مواد مخدر هستند، گفت: باید در این عرصه نقشه راه و برنامه های راهبردی داشته باشیم تا بتوانیم از این بحران عبور کنیم.
وی همچنین با اعلام اینکه بر اساس آمار در حال حاضر در حدود یکصد هزار معتاد متجاهر در کشور وجود دارد، گفت: استان آذربایجان شرقی در زمینه ساماندهی این گونه معتادان موفق عمل کرده است .

اصلانی با بیان اینکه مواد مخدر حد و مرز نمی شناسد، افزود: مواد مخدر پس از اسلحه سازی ، پول سازترین صنعت است که دنیا را فرا گرفته است.
وی خاطرنشان کرد : در زمینه تجارت مواد مخدر حدود ۴۰۰ میلیارد دلار گردش مالی در دنیا ثبت شده است.

اصلانی با اشاره به روند رو به افزایش تولید مواد مخدر در کشور افغانستان گفت: در سال ۲۰۰۰ سطح زیر کشت مواد مخدر در این کشور حدود ۷ هزار و ۶۰۰ هکتار بود که در مجموع ۲۰۰ تن مواد مخدر از آن استحصال می‌شد و آن را به مرفین و هروئین تبدیل می‌کردند اما امروزه کاری کرده‌اند که همه مردم افغانستان برای کشت خشخاش ترغیب شده‌اند.
وی ادامه داد : در حال حاضر ۲۶۵ هزار هکتار از مزارع افغانستان زیر کشت مواد مخدر است که بیش از ۸ هزار تن تریاک به دست می آید.

محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه این استان پاک ترین استان کشور در زمینه مواد مخدر است، افزود: تبریز به شهر بدون معتاد متجاهر تبدیل شده و پس از جمع‌آوری و ترک اعتیاد معتادان، سعی داریم با ایجاد اشتغال مناسب این قشر را به جامعه برگردانیم.

در این جلسه رضا استاد رحیمی به مدت یک سال به عنوان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان منصوب و از تلاش‌های بهروز مهدوی تجلیل شد.

۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.