به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری شامگاه یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با گرامیداشت یاد و خاطره بیش از 3 هزار و 500 شهید مبارزه با مواد مخدر، افزود: تولید مواد مخدر در کشور افغانستان طی چند سال گذشته افزایش چشم گیری داشته است و از آنجا که بیش از 80 درصد آن از طریق مرزهای ایران خارج می شود، سرریز این محموله ها، مصیبت بزرگ شیوع اعتیاد را برای کشور ما رقم زده است.
وی با بیان اینکه توزیع مواد مخدر بازار پر سودی برای سوداگران مواد افیونی دارد، خاطرنشان کرد: مقابله با عرضه مواد مخدر همچنان از رویکردهای مهم مبارزه در این حوزه در استان است.
درویش امیری با بیان اینکه عموم جامعه باید در امر مبارزه با مواد مخدر در کنار دستگاه های نظامی، انتظامی و اطلاعاتی باشند، تصریح کرد: در این زمینه باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد نیز بهره گرفته شود به طوری که حتی جا دارد تا ستاد مبارزه با مواد مخدر سازمانهای مردم نهاد هم در استان تشکیل شود.
استاندار زنجان به بهره گیری از ظرفیت ائمه جمعه و خطبه های نماز جمعه در استان جهت آگاهی بخش پیرامون آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد اشاره کرد و افزود: علما و خطیبان با یادآوری مسائل آسیب های اجتماعی می توانند تاثیر قابل توجهی در مهار آن داشته باشند.
وی به کاهش سن اعتیاد در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته فعالیت ستاد مبارزه با مواد مخدر استان با محوریت شعار' آموزش و پیشگیری از مدرسه تا دانشگاه' انجام شد؛ امسال و سال آینده نیز این جهت گیری را باید در دستور کار داشته باشیم.
درویش امیری به ضرورت بهره گیری از فرصت آموزش های مهارتی به معتادان برای بازگشت آنان به زندگی سالم اشاره کرد و افزود: سال گذشته با تمرکز بر حرفه آموزی، نتایج قابل توجهی در این حوزه به دست آمد.
استاندار زنجان همکاری تنگاتنگ بین ستاد مبارزه با مواد مخدر، اداره کل زندان ها و اداره کل فنی و حرفه ای استان را خواستار شد و گفت: طی 2 سال گذشته با هزینه 40 میلیارد ریال اعتبار حدود 100 برنامه در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی اعتیاد، طلاق و انحرافات اجتماعی در سطح استان اجرا شد.
درویش امیری خاطرنشان کرد: با اینکه زنجان از لحاظ شاخص های آسیب های اجتماعی، وضعیت و جایگاه مناسبی دربین سایر استان ها دارد ولی وجود یک معتاد هم در جامعه زیاد است و منشا آسیب می شود.
7312/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.