به گزارش ایرنا دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد روز دوشنبه در این نشست گفت که اعتیاد از مهمترین حوزه‌هایی است که ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بر روی آن تأکید دارد و ستاد مبارزه با مواد مخدر در حوزه پژوهش دارای شاخص‌های خوبی در بین دستگاه‌های مختلف است.
سید ناصر رضایی افزود: آمار نشان می‌دهد روند گسترش آسیب‌های اجتماعی و مواد مخدر یک روند هندسی و روبه رشد دارد.
وی با بیان اینکه دانشگاه‌های غیرعلوم پزشکی ضریب ابتلا به اعتیاد در آنها نسبت به دانشگاه‌های علوم پزشکی بیشتر است، ادامه داد: همین موضوع ضرورت تلاش بیشتر ما را در کنترل و پیشگیری از اعتیاد در دانشگاه‌ها نشان می دهد.
رضایی عنوان کرد: استفاده از هیات علمی و اساتید مجرب دانشگاه یاسوج در اتاق فکر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان و جامعه هدف بزرگ این دانشگاه می‌تواند یک ظرفیت خوبی برای مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر باشد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ستاد مبارزه با مواد مخدر از طرح‌های پژوهشی و پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی در حوزه اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر استقبال و حمایت می‌کند، گفت: تربیت کادر متخصص و استفاده از این ظرفیت در دیگر مناطق استان و خوابگاه‌های دانشجویی از برنامه‌های مشترک بین دانشگاه یاسوج و ستاد مبارزه با مواد مخدر است.
رضایی تصریح کرد: استفاده از تشکل‌های دانشجویی و تشکیل کمپین دانشجویی از جمله برنامه‌هایی بوده که شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد از آن استقبال می‌کند.
رئیس دانشگاه یاسوج نیز در این نشست با بیان اینکه رویکرد دانشگاه صرفاً آموزشی و کار بر یک محور خاص نیست، گفت: نقش آفرینی دانشگاه در همه زمینه‌های آموزشی، اجتماعی، فرهنگی از جمله اهداف این دانشگاه است.
محمودرضا رحیمی تصریح کرد: دانشگاه یاسوج خود را مکلف به نقش آفرینی در حوزه‌های اجتماعی می‌داند و در زمینه آسیب‌های اجتماعی با نهادها و دستگاه‌های مختلف تفاهمنامه‌های مهمی را امضا کرده که در این زمینه طرح‌های مهمی ارائه و اجرا شده است.
محمودرضا رحیمی عنوان کرد: در زمینه‌های آسیب‌های درون استان هم دانشگاه یاسوج تلاش دارد کارهایی انجام شود که برنامه‌های دانشگاهیان را به خواسته‌های ادارات و سازمان‌های بیرونی نزدیک کنیم.
آخرین آمارها در کهگیلویه و بویراحمد نشان می‌دهد که 1،08 درصد جمعیت این استان معادل حدود هشت هزار نفر مواد مخدر مصرف می‌کنند.
کهگیلویه و بویراحمد کمتر از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
بانوان مصرف کننده مواد مخدر حدود پنج درصد یعنی کمتر از 2 هزار نفر از مجموع معتادان استان را شامل می‌شوند.
حدود 10 درصد از جمعیت معتاد ایران زن هستند.
خبرنگار: مسعود علیزاده ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
1662/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.