به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا غیور روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اردستان گفت: این شورا 15 جلسه در سال گذشته برگزار کرد و 85 مصوبه داشت که تنها 2 درصد آنها که مربوط به راه اندازی کمپ ترک اعتیاد می باشد، هنوز به طور کامل اجرا نشده است.
وی افزود: دشمن به شدت به دنبال رویارویی با نظام اسلامی است و گسترش اعتیاد در جامعه یکی از راهکارهای آنهاست که باید همه افراد و دستگاه ها در راه مقابله با این تهاجم دشمن تلاش کنند.
فرماندار اردستان بیان کرد: استفاده از ظرفیت بالای مردم و اجرای طرح اجتماعی کردن مبارزه با مصرف مواد مخدر در جهت پیشگیری از بیماری اعتیاد و کاهش آسیب های ناشی از آن در این شهرستان ضرورت است و در این راستا طرحی با عنوان بسیج جوادالائمه برای مبارزه با گسترش و پیشگیری از مصرف مواد مخدر تهیه شده و در دستور کار شورا قرار دارد.
او اضافه کرد: سهمیه اشتغال سال 1396 بهبود یافتگان اردستان 20 نفر تعیین شده بود که با توجه به ظرفیت شهرستان، این رقم به 33 نفر افزایش یافت و همچنین اشتغال بهبود یافتگان، افراد معتاد از مهترین این مصوبه ها بوده که به صورت مناسب انجام شده است.
غیور عنوان کرد: پرونده پرداخت تسهیلات اشتغالزایی از سوی اداره بهزیستی به 25 نفر از بهبود یافتگان نیز تکمیل و افراد به بانک های عامل معرفی شدند که در مجموع 2 میلیارد و 300 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد و تعدادی در کارخانه ها مشغول به کار هستند.
وی گفت: پروانه راه اندازی کمپ ترک اعتیادی تا پایان فروردین ماه صادر خواهد شد و راه اندازی مرکز متادون درمانی دولتی نیز در شهرستان پیگیری می شود تا در کنار کار فرهنگی و آگاه سازی خانواده ها و به ویژه نسل جوان از اعتیاد پیشگیری شود.
فرماندار اردستان با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی برای قشرهای مردم و برپایی نمایشگاه های ویژه مواد مخدر عنوان کرد: نمایشگاه مبارزه و پیشگیری از مصرف مواد مخدر در محل دارالقرآن نورالهدی امروز گشایش یافت و به مدت 15 روز جهت بازدید عموم صبح و عصر دایر می باشد.
رئیس اداره بهزیستی اردستان نیز گفت: آمار غیر رسمی معتادان در این شهرستان بیش از 2 هزار نفر می باشد که افزون بر 900 نفر از آنها دارای پرونده بوده و بیش از 100 نفر زن هستند.
محمدعلی مطلب زاده افزود: یک مرکز مشاوره و یک مرکز متادون درمانی هم اکنون در اردستان در زمینه درمان معتادان خدمات ارائه می دهد و یک کمپ ترک اعتیاد نیز در حال راه اندازی است.
وی همچنین از برگزاری بیش از 2 هزار ساعت آموزش پیشگیری از اعتیاد برای کارکنان اداره ها، کارگران و خانواده ها خبر داد.
شهرستان اردستان دارای یک مرکز مشاوره، یک متادون درمانی و یک کمپ ترک اعتیاد است.
اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع می باشد.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.