با حضور رییس جمهوری، فاز اول(بخش گاز) نیروگاه سیکل ترکیبی هریس افتتاح شد.
مدیر طرح نیروگاه سیکل ترکیبی هریس در حاشیه این افتتاح در  گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، با بیان این‌که عملیات اجرایی نیروگاه هریس بعد از اخذ مجوزهای لازم در جهت تامین کمبود برق کشور از پایان سال ۱۳۹۵ آغاز شده است، افزود: ساخت و تکمیل این نیروگاه در دو فاز ۵۰۰ مگاواتی با مجموع ظرفیت اسمی ۱۰۰۰ مگاوات پیش‌بینی شده است.
ایمان عبدی افزود: فاز اول این پروژه شامل یک نیروگاه گازی کلاس اف ۳۱۰ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۹۰ مگاواتی است که با بهره‌برداری کامل از این فاز، در مجموع ۴۹۰ مگاوات برق تولیدی وارد شبکه می‌شود.
وی با تاکید بر این‌که در این نیروگاه از سیستم بازیاب آب پساب استفاده شده است، گفت: این نیروگاه از نظر آلایندگی‌ نیز تحت نظر و مطابق استانداردهای سازمان محیط زیست است.
وی با تاکید بر این‌که طراحی و نصب این نیروگاه توسط مهندسان ایرانی انجام شده است، خاطرنشان کرد: بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی هریس با ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی افتتاح شد که ظرفیت تولید ۳۱۰ مگاوات برق را دارد.
مدیر طرح نیروگاه سیکل ترکیبی هریس بیان کرد: در پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی هریس، ۲۴۰ میلیون یورو اعتبار ارزی و ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار ریالی فاز اول سرمایه گذاری شده است.
گفتنی است، پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی هریس در زمینی به وسعت تقریبی ۸۱(حدود ۵۰ هکتار برای بخش نیروگاه) در  کیلومتر ۱۱ جاده هریس به تبریز در حال اجرا است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.