به گزارش ایرنا، قاسم جعفروند روز سه شنبه در بازدید از اراضی پایاب سد علویان مراغه افزود: در این طرح، با بهره گیری از منابع آبی حاصل از زهکش‌های منطقه مطالعه شده پایاب سد علویان در روستای زینق،  زمینه برای توسعه آبزی‌پروری و شیلات در منطقه فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: براساس رایزنی‌های انجام شده مسوولان شهرستانی و استانی، مجوزهای لازم برای اجرای این طرح از جمله برداشت آب مزارع پرورش ماهی از طریق برداشت آب زیرسطحی و زهکش‌های منطقه زینق صادر و با این امر موافقت‌های قانونی انجام شده است.

جعفروند اضافه کرد: طرح احداث مجتمعهای آبزی‌پروری و شیلات در پایاب سد علویان در منطقه زینق از سال ۹۳ در زمینی به وسعت حدود ۵۰۰ هکتار انجام شده است.

وی گفت: براساس امکان سنجی‌های انجام شده، این منطقه قابلیت احداث مجتمع‌های بزرگ و مزرعه‌های پرورش ماهی با بیش ۳۰۰ نفر اشتغال‌زایی و سرمایه گذاری بالای ۱۰۰ میلیارد تومانی برخوردار است.

وی افزود: ایجاد زنجیره کامل تولید شیلات و آبزیان از جمله کارخانه و واحدهای تولیدی فرآوری، بسته‌بندی و خوراک آبزیان در کنار واحدهای خدماتی و رستوران‌ها در این منطقه از جمله فرصت‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری در این منطقه مستعد است.

جعفروند ادامه داد: برای این منظور، جهاد کشاورزی، شیلات و مسوولان استانی و شهرستانی، آماده حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش آبزی‌پروری در این منطقه هستند.

وی اضافه کرد: هم اکنون طرح اولیه پرورش ماهیان سردآبی و قزل آلا در این منطقه آغاز شده و امید است با اجرای طرح توسعه آبزی پروری، این میزان به بالای ۲ هزار تن در سال افزایش یابد.

شهرستان مراغه بیشترین میزان ماهی قزل آلای جنوب آذربایجان‌شرقی را تولید می کند و از قطب‌های تولید این محصول در منطقه است.
این شهرستان با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان‌شرقی واقع است.

۳۰۷۷/۷۴۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.