مدیر جهاد کشاورزی اهر از تولید بیش از 650 تن ماهی سردآبی در این شهرستان خبر داد. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمد اسدی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در سطح شهرستان اهر 36 استخر پرورش ماهی سردآبی با تولید سالانه بیش از 650 تن ماهی و پنج استخر ماهی گرم آبی با تولید حدود 16 تن در سال وجود دارد.   وی افزود: خوشبختانه شهرستان اهر دارای ظرفیت‌های مناسب برای پرورش ماهی بوده و در این خصوص برنامه ریزی کرده ایم تا پنج سال آتی با همکاری مدیریت امور آب در مناطق مختلف این شهرستان خصوصاً در مناطق پرآب و حاشیه رواناب های دامنه کوه های قوشاداغ که 8 ماه از سال دارای دبی بالای آب می باشند از بهره بردارانی که اراضی زراعی در محدوده این آبراهه ها دارند بخواهیم در جهت ایجاد و احداث استخرهای تولید و پرورش ماهی اقدام کنند. 
اسدی در ادامه گفت: پیش بینی های انجام شده در پنج سال آتی در شهرستان اهر افزایش ظرفیت تولید آبزیان از 650 تن به 2000 تن می باشد که با توجه به پتانسیل آبی موجود در این شهرستان انتظار می رود این مقدار تولید را حتی تا 5000 تن در سال نیز افزایش دهیم. 
مدیر جهاد کشاورزی اهر از اهداف سازمانی و برنامه ریزی در زمینه اشتغال و تولید ملی در سطح شیلات اهر را ایجاد زمینه های مناسب برای رونق تولید، افزایش احداث استخرهای پرورش ماهی، افزایش راندمان و بالابردن کیفیت ماهی های پرورش یافته در استخرهای حاضر و ایجاد صنایع تبدیلی در کنار پرورش ماهی برشمرد.   وی در مورد اختصاص تسهیلات برای تولیدکنندگان و متقاضیان احداث استخرهای پرورش ماهی در این شهرستان نیز گفت: تنها متقاضیان و افرادی که تمام مجوزهای لازم برای احداث استخرهای پرورش ماهی از طریق نظام مهندس و ادارات مرتبط اخذ و در اختیار داشته باشند و در صورتی که تعداد متقاضیان به حد نصاب برسند می توانند بعد از انجام مراحل قانونی و اداری از تسهیلات بانکی در این خصوص استفاده کنند.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.