نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که پیروزی دشمن در جدایی سرمایه‌های اجتماعی نظام از مسئولان است، گفت: باید واقعیت‌ها را به مردم گفت، چرا که آنها نظام خود را دوست دارند و پای آن ایستاده‌اند.

شهاب‌الدین بی‌مقدار در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اینکه حفظ اعتماد مردم به عنوان سرمایه های اجتماعی کشور چه تاثیری بر مقاومت کشور در برابر مداخلات خارجی و فشار تحریم‌ها دارد؟ اظهار داشت: این‌که آمریکا دشمن کشور ماست یک امر واضح است و دشمن هیچ‌گاه بیکار نمی‌نشیند، موفقیت آمریکا زمانی خواهد بود که بتواند مردم را از حاکمیت جدا کند و اکنون تمام تلاش خود را به کار گرفته تا این عمل محقق شود.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از ابزارهایی که آمریکا برای فاصله بین مردم و مسئولان در دست گرفته است، تحریم‌هاست که امروز تاثیر خود را بر زندگی مردم گذاشته است. می‌شد با برنامه‌ریزی و کاهش وابستگی بودجه به نفت تاثیر فشارهای آمریکا را کاهش داد.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی تصریح کرد: بنده در زمان بررسی لایحه بودجه سال جاری در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد دادم تا از سرمایه نهادها و بخش‌های غیردولتی برای کمک به دولت استفاده کنیم و اصلا خودمان از فروش نفت دست بکشیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز متاسفانه کشور به صورت جزیره‌ای اداره می‌شود و هر وزارتخانه و اداره کار خود را پیش می‌برد و مشکلات را به گردن یکدیگر می‌اندازند. در اصل یک صدای واحد برای پاسخگویی به مردم وجود ندارد.

بیمقدار بیان کرد:‌ به نظر بنده ما به مردم اهمیت نمی‌دهیم زمانی که ما به بخش خصوصی، صادرات، بازرگانی و تولیدکنندگان کشور اعتماد نکنیم آنها نیز متقابلا به دولت اعتماد نخواهند داشت. ما باید به این بخش‌ها اعتماد کنیم و چرخ آنها را به حرکت در بیاوریم تا به کمک دولت بیایند.

وی افزود: بخش خصوصی خود می‌تواند تشخیص دهد تا از چه طریق کالا به داخل کشور بیاورد و صادر کند. باید با قوانین از تولیدکنندگان به معنای واقعی حمایت کنیم. زمانی که تولید و صادرات رونق پیدا کند نفت خود به خود خاصیت خود را از دست می‌دهد و آمریکا از بازی‌های خود دست بر می‌دارد.

بیمقدار در ادامه درباره تاثیر یکصدایی مسئولان در پاسخگویی به مردم و حفظ سرمایه های اجتماعی کشور بیان کرد: هر فردی نباید از طرف مسئولان بلندگو به دست بگیرد و اظهارنظر کند بلکه نظام باید یک صدای واحد داشته باشد. مردم سرمایه‌های اجتماعی کشور هستند و باید واقعیت‌ها را به آنها گفت. چرا که آنها نظام خود را دوست دارند و پای آن ایستاده‌اند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.