معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: بارش‌های شدید و جاری شدن سیل در اوایل فروردین ماه سالجاری، 162 میلیارد و 200 میلیون تومان به محصولات کشاورزی استان خسارت زد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، فیروز باقرزاده در جلسه کارگروه خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی، ضمن بیان این مطلب افزود: بارش‌های سیل آسا در سال زراعی 98-97 به محصولات زراعی، باغی، تاسیسات، کانال‌ها، قنوات و جاده‌های بین مزارع بیش از 162 میلیارد تومان خسارت وارد آورد.
وی ادامه داد: طبق برآورد به عمل آمده توسط همکاران و کارگروه حوادث غیرمترقبه مدیریت جهادکشاورزی شهرستان‌ها و فرمانداران، میزان این خسارات بیش از 162 میلیارد و 200 میلیون تومان برآورد شده است. 
باقرزاده گفت: بر این اساس دولت محترم در راستای حمایت و جبران خسارت کشاورزان آذربایجان شرقی، مبلغ 30 میلیارد تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت با کارمزد 4 درصد و 32 میلیارد تومان کمک های بلاعوض، مجموعاً 62 میلیارد تومان اعتبار به استان آذربایجان شرقی تخصیص و ابلاغ کرد.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان افزود: مقرر شده این تسهیلات در پرداخت غرامت و ساخت پروژه‌های زیرساختی که بتوانند در آینده از خسارتهای سیل و سایر حوادث غیرمترقبه جلوگیری به عمل آورند، هزینه خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه مدیر جهادکشاورزی شهرستان مسئولیت نظارت در این موضوع مهم را برعهده دارند، تصریح کرد: مدیریت شهرستان‌ها می‌توانند از اعتبارات موجود برای خرید دستگاه‌های ضد تگرگ و غیره نیز استفاده کنند به شرطی که اقدامات انجام یافته بدون متولی رها نشود.
باقرزاده گفت: در آئین نامه قوانین و مقررات بخش کشاورزی آمده است، تمامی بانک‌ها موظفند 18 درصد منابع داخلی خود را به بخش کشاورزی اختصاص دهند باید مدیران شهرستان‌ها پیگیری کنند تا تسهیلات به دست بهره برداران برسد.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: عدم آشنایی کشاورزان با قوانین و مقررات مربوطه موجب تضییع حقوق این قشر از بخش کشاورزی می‌شود و در نهایت نمی‌توانند از تسهیلات ارزان قیمت استفاده کنند.
وی با تاکید بر این نکته که تسهیلات تخصیصی باید به سرمایه‌گذاری ثابت از قبیل کانال، قنات، پروژه‌های زیرساختی و غیره تبدیل شود، اظهار کرد: مدیران شهرستان‌ها بایستی با جدیت از بانک‌ها و فرمانداری‌ها پیگیری کنند تا اعتبارات ابلاغی اخذ شود.
باقرزاده در بخش پایانی سخنان خود گفت: دستورالعمل استفاده از تسهیلات بلاعوض بصورت کشوری است.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.