فرماندار بردسکن بر ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بردسکن، مجتبی شاکری در نشست با مشاور عالی رئیس سازمان جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی با بیان اینکه صنایع تبدیلی و تکمیلی حلقه مفقوده زنجیره تولید در بخش کشاورزی شهرستان بردسکن است، گفت: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در شهرستان می تواند ظرفیت تولیدی و اشتغال شهرستان را افزایش دهد.

وی عنوان کرد: علیرغم اینکه بردسکن در تولید محصولات باغی از جمله انجیر، انار و انگور رتبه های برتر استان را به خود اختصاص داده است ولی متاسفانه در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی آن تاکنون کار خاصی صورت نگرفته است.

فرماندار بردسکن ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی  را یکی از نیازهای اساسی در این شهرستان دانست و گفت: راه‌اندازی کارخانه صنایع تبدیلی و تکمیلی در محصول انگور در منطقه ترشیز در واقع حمایت از بخش کشاورزی است.

وی این حرکت را کار بسیار ارزشمندی درراستای رونق تولید و اشتغال بیان کرد و گفت: شهرستان بردسکن 12 هزار نفر بهره بردار در بخش کشاورزی دارد و با توجه به سطح زیر کشت بیش از 19 هزار هکتار محصولات باغی ضرورت دارد صنایع تبدیلی و تکمیلی در این شهرستان ایجاد شود.

شاکری با بیان اینکه بروز حوادث از جمله سیل، سرمازدگی، زلزله و خشکسالی اجتناب ناپذیر است، گفت: حقیقتا دولت حمایت و نگاه ویژه‌ای به بخش کشاورزی و فعالان عرصه تولید دارد، اما تنها راه پرداخت بخشی از خسارات وارده بیمه کردن محصولات کشاورزی است.

وی بر بیمه کردن محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: خوشبختانه دولت یک میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار به عنوان یارانه کشمش به هزار و 821 نفر از باغداران منطقه اختصاص داد که امید است استارت اولیه احداث کارخانه فرآوری محصول انگور در یکی از شهرستان‌های بردسکن و خلیل آباد که قطب انگور خراسان رضوی است زده شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.