مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد گفت: در بحث تجمیع چاه‌های کشاورزی و لوله‌گذاری اقدامات موثری انجام شده که بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی باغات را تحت پوشش قرار دادیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خلیل آباد، مجید طاهرپور در نشست خبری که با خبرنگاران شهرستان به مناسبت آغاز هفته جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: جهاد کشاورزی به عنوان یکی از ارکان امنیت غذایی در سطح جامعه همه ساله در جهت تامین امنیت غذایی شهروندان تلاش می کند.

وی با بیان اینکه در سطح شهرستان 17 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی داریم افزود: از این میزان 16 هزار هکتار در بحث باغات می باشد که عمده ترین محصول این شهرستان انگور، پسته و انار و زعفران است .

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد با اشاره به اینکه 6 هزار هکتار باغات انگور در خلیل آباد داریم بیان کرد: یکی از مهم ترین محصولات کشاورزی شهرستان انگور است که سالانه 180 هزار تن تولید داریم.

طاهرپور با بیان اینکه سالانه 30 هزار تن تولید کشمش داریم گفت: یکی از دغدغه های کشاورزان شهرستان عدم وجود کارخانجات صنایع تبدیلی و تکمیلی است که  امسال به جد پیگیر هستیم حداقل دو کارخانه صنایع تبدیلی و تکمیلی  در  دو بخش مرکزی و ششطراز شهرستان راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه در جهت ارتقاء دانش کشاورزی کشاورزان منطقه کلاس های آموزشی بسیار خوبی برگزار کرده ایم گفت: سال گذشته در کل سطوح باغات پسته به میزان 2 میلیارد و 500 میلیون تومان صرفه‌جویی در مصرف سموم شیمیایی شده است.

طاهرپور از اتمام ساخت 15 واحد گلخانه در مجتمع گلخانه ای شهر کندر خبر داد و گفت: تاکنون در سطح شهرستان به میزان 3 هکتار کشت گلخانه ای اجرا شده است که بنا داریم امسال به 7 هکتار نیز افزایش بدهیم.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد از پرداخت 11 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در بخش کشاورزی این منطقه خبر داد و افزود:در حوزه اشتغال روستایی میزان ۱۱ میلیارد تومان به ۱۷۱ طرح کشاورزی اختصاص پیدا کرد که نقش مهمی در گسترش بخش کشاورزی و تکمیل طرح‌های نیمه تمام کشاورزی شهرستان داشت.

وی همچنین به سیل اخیر در منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به جاری شدن سیل در منطقه در ارزیابی که از سطح باغات و اراضی کشاورزی شهرستان خلیل آباد صورت گرفت، درمجموع به باغات پسته، انگور، انار و زعفران و همچنین اراضی گندم ، جو و زیره بالغ بر 52 میلیارد تومان خسارت وارد شده است که مکاتبه آن به استان و ستاد بحران اعلام کرده ایم و پیگیر جبران خسارت برای کشاورزان منطقه نیز هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.