رامین موسی خانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در استان زنجان 54 هزار هکتار باغ بارده داریم که از این میزان 25 درصد قابلیت بیمه شدن ندارند چرا که به سن اقتصادی نرسیده اند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 30 درصد از باغها تحت پوشش خدمات بیمه ای قراردارند، یادآوری کرد: در حال حاضر روند پرداخت غرامت ها در استان زنجان رو به بهبود است.
معاون خدمات صندوق بیمه ای بانک کشاورزی استان زنجان گفت: باغداران، کشاورزان و دامداران نسبت به بیمه کردن محصولات خود در برابر حوادث طبیعی اقدام کنند.
موسی خانی اظهارداشت: هم اکنون اکیپ های تخصصی ارزیابی بعد از سیل و سرمای فروردین در مناطق آسیب دیده استان زنجان برای ارزیابی میزان خسارت ها فعال شده اند.
وی خاطرنشان کرد: پس از برآوردهای دقیق این اکیپ ها غرامت بر اساس سازو کارهای بیمه ای به کشاورزان استان زنجان پرداخت می شود.
معاون خدمات صندوق بیمه ای بانک کشاورزی استان زنجان گفت: در این استان 61 هزار و 296 راس دام، 14 میلیون و 581 هزار و 741 قطعه طیور و پنج هزار و 200 مترمربع از مکان های پرورش آبزیان تحت پوشش بیمه قرار دارند.
موسی خانی یادآوری کرد: صندوق بیمه کشاورزی با 35سال سابقه یکی از اهرم های توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی محسوب می شود.
به گزارش ایرنا، سیل فروردین امسال و سرمای بهاره به محصولات کشاورزی این استان هشت هزار و 400 میلیارد ریال خسارت وارد کرد.
میزان خسارت سیلاب و بارندگی های فروردین امسال به چاه های کشاورزی، سازه های آبی، کانال های بتنی، راه های بین مزارع، محصولات زراعی، جایگاه های نگهداری دام و تلفات دام در استان زنجان 850 میلیارد ریال برآورد شده که بیشترین خسارت سیل در استان تخریب کامل جایگاه های نگهداری دامی در مناطق روستایی بود.
سال 97، سرمای دیررس بهاره به 288 هزار تن محصول باغی در 41 هزار و 300 هکتار و محصولات زراعی در 160 هکتار به میزان 820 میلیارد ریال در استان زنجان خسارت وارد کرد.
سال 96 سطح سرمازدگی باغ های استان 38 هزار و 359 هکتار بود که طبق برآوردهای انجام گرفته 500 هزار تن محصول باید تولید می شد که 20 درصد آن معادل 109 هزار و 576 تن محصول به ارزش 293 میلیارد تومان بدلیل سرمازدگی از بین رفت.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.