صالح رستمی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان خسارت سیلاب و بارندگی های فروردین امسال به چاه های کشاورزی، سازه های آبی، کانال های بتنی، راه های بین مزارع، محصولات زراعی، جایگاه های نگهداری دام و تلفات دام در استان زنجان 850 میلیارد ریال برآورد شده است.
به گفته وی، بیشترین خسارت سیل در استان تخریب کامل جایگاه های نگهداری دامی در مناطق روستایی بود.
رئیس اداره بحران سازمان جهادکشاورزی استان زنجان از خسارت هفت هزار و 500 میلیارد ریالی سرما به باغ ها و محصولات کشاورزی استان خبرداد و گفت: طارم تنها شهرستانی است که محصولات کشاورزی آن کمترین خسارت از سرما را دیده است.
رستمی خاطرنشان کرد: بیشتر محصولات هسته دار اعم از گردو، بادام، زردآلو، سیب و انگور بر اثر سرمای بهاره در استان زنجان خسارت دیده اند.
وی یادآوری کرد: سرمازدگی در شهرستان طارم با30 درصد به شکوفه های سردرختی گیلاس بود.
به گزارش ایرنا، سال گذشته (97)، سرمای دیررس بهاره پایان فروردین به 288 هزار تن محصول باغی این استان 30 تا 100 درصد در 41 هزار و 300 هکتار خسارت زد.
سرمای دیررس بهاره به محصولات باغی استان زنجان در شهرستان های ابهر، خرمدره، سلطانیه، خدابنده، زنجان، ایجرود، طارم و ماهنشان 6 هزار و 900 میلیارد ریال خسارت وارد کرد.
سطح خسارت ناشی از سرما در باغ های استان 41 هزار و 300 هکتار بود که بیشترین خسارت سرما در باغ های انگور به میزان 13هزار هکتار ثبت شد.
سال 96 نیز سطح سرمازدگی باغات استان 38 هزار و 359 هکتار بود که طبق برآوردهای انجام گرفته 500 هزار تن محصول باید تولید می شد که 20 درصد آن معادل 109 هزار و 576 تن محصول به ارزش 293 میلیارد تومان به دلیل سرمازدگی از بین رفت.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.