به گزارش ایرنا، شهرام ملکی روز یکشنبه در کارگروه استانی جبران خسارت کشاورزان سیل زده اظهار داشت: این میزان خسارت ها در بخش های مختلف به مردم این استان وارد شده و در راستای بازسازی و جبران این آسیب ها قرارگاه سازندگی استان فعالیت خود را از هفته گذشته آغاز کرده است.
وی اضافه کرد: سعی می شود از فرصت قرارگاه سازندگی مناطق سیل زده به نفع استان بهره ببریم و با استفاده از آن کاستی های کمتر توسعه یافتگی کردستان در بخش بازسازی و نوسازی مسکن های روستایی را جبران کنیم.
ملکی همچنین بر پیگیری مدیریت بحران استان از مرکز کشور برای دریافت کمک های دولتی برای آسیب دیدگان خبر داد و افزود: این اقدام از روزهای گذشته با پیگیری استاندار کردستان آغاز شده و تا حصول نتیجه نیز ادامه خواهد داشت.

** کشاورزان کردستان 380 میلیارد ریال خسارت دریافت می کنند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم گفت: کشاورزان این استان از محل منابع دولتی حدود 380 میلیارد ریال خسارت دریافت می کنند.
خالد جعفری افزود: دولت برای کشاورزانی که از 31 مهر تا 29 اسفند پارسال دچار خسارت شده اند حدود 20 هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده که سهم کشاورزان کردستانی حدود 380 میلیارد ریال است.
وی اضافه کرد: همچنین به تازگی 10 هزار میلیارد ریال دیگر نیز به خسارت های بعد از این تاریخ تخصیص یافته که سهم استان ها از آن مشخص نشده است.
جعفری یادآور شد: در سال زراعی جاری در اثر بارش های سیل آسای فروردین امسال در کردستان بهره برداران این استان حدود یک هزار و 84 میلیارد ریال خسارت دیده اند.
وی گفت: این خسارت ها شامل 84 میلیارد و 481 میلیون ریال در بخش زراعت، 257 میلیارد و 594 میلیون ریال در بخش باغ، 11 میلیارد و 70 میلیون ریال در بخش دام، 44 میلیارد و 190 میلیون ریال در بخش زنبور عسل، 532 میلیارد و 858 میلیون ریال در بخش واحدهای دامداری و 153 میلیارد و 10 میلیون ریال در بخش سایر موارد است.
جعفری با بیان اینکه در هفته گذشته از دوشنبه تا چهارشنبه باغات و مزارع این استان متحمل خسارت های سرما زدگی شدند، اظهار داشت: از روز پنجشنبه 10 گروه برای بررسی وضعیت خسارت باغات و مزارع استان اعزام شده و مشغول فعالیت هستند.
به گزارش ایرنا، استان کردستان در نیمه اول فروردین در 2 نوبت شامل سه تا 6 و 10 تا 13 فرودین شاهد بارش های متناوب باران و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها بود که به صورت میانگین حدود 84 میلی متر بارندگی در این استان ثبت شد.
استان کردستان به دلیل داشتن بیش از یک میلیون و 110 هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی بویژه گندم در غرب کشور به شمار می رود و جایگاه دوم کشوری در تولید این محصول را به خود اختصاص داده است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.