استاندار آذربایجان شرقی در بازدید از بازار سرپوشیده تبریز، ضمن مطلوب ارزیابی کردن عملیات مرمت سرای ایکی‌قاپیلی، تأکید کرد که در بازسازی این سرا، ایجاد زیرساخت‌های ایمنی و رعایت استانداردهای بین‌المللی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا پورمحمدی در حاشیه این بازدید، بازار تبریز را مهمترین سند تاریخ شکوهمند آذربایجان دانست و بر تسریع در عملیات مرمت و عمران بخش‌های آسیب دیده این بازار در جریان آتش‌سوزی اردیبهشت امسال تاکید کرد.

وی گفت: همکاری و مشارکت بازاریان و هیات امنا در رابطه با بازسازی و مرمت بخش‌های آسیب دیده، بسیار تحسین‌برانگیز است و در بازه شش ماهه‌ای که از سوی مسئولان امر اعلام شده شاهد آغاز فعالیت مجدد بازاریان و اصناف این سرا خواهیم بود.

پورمحمدی ادامه داد: در حال حاضر، ۸۰ نفر در قالب پنج تیم مشغول مرمت بخش‌های آسیب دیده بازار تبریز هستند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با قدردانی از اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در این زمینه، گفت: لازم است استانداردهای بین المللی در روند مرمت و بازسازی بازار تبریز به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: نصب سیستم هوشمند اطفای حریق در تمامی بخش‌های بازار تبریز و تدوین و تصویب طرح جامع تاسیسات زیرساختی این بازار از برنامه‌های اولویت‌دار مدیریت ارشد استان است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از سراها و راسته‌های مختلف بازار تبریز و چندین مغازه در بازار طلافروشان نیز بازدید و با قدردانی از مشارکت این صنف در ایجاد سیستم منظم و استاندارد روشنایی، بر ضرورت ممانعت از سد معبر و حذف تاسیسات مزاحم و قدیمی نیز تاکید کرد.

پورمحمدی در بازدید از "کافه بازار" به عنوان نخستین کافی‌شاپ سنتی بازار تبریز هم بر ضرورت توجه به اقدامات خلاقانه، ارائه غذاهای سنتی و محلی به گردشگران داخلی و خارجی تاکید کرد.

پورمحمدی با تعدادی از اصناف و کسبه بازار کفش‌فروشان نیز دیدار و گفت‌وگو کرد و از عملیات اجرایی پروژه سامان‌دهی بازار حرمخانه در درب قدیمی باغمیشه (داش بازار)، احیای یک خانه قدیمی در بازار تبریز و همچنین احداث یک رستوران سنتی در کنار آن نیز بازدید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.