به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز پنجشنبه در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره فرهنگی ، ورزشی بازی های بومی و محلی (آنا) افزود: برگزاری سه جشنواره بزرگ شب یلدا ، بازی ها و ورزش های زمستانی و جشنواره بازهای بومی و محلی در کمتر از یک ماه حکایت از حرکت خوب ستاد برگزاری جشنواره ها در ایجاد شور و نشاط اجتماعی در ایام سرد فصل زمستان دارد.
او گفت: هدف از برگزاری جشنواره های مختلف در این شهرستان ایجاد شور و نشاط اجتماعی و معرفی جاذبه های گردشگری زمستانی منطقه است،
فرماندار خلخال همچنین با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری نخستین جشنواره بومی و محلی این شهرستان، اظهار کرد: حضور ورزشکاران ، هنرمندان و میهمانانی از استان همسایه گیلان در این مراسم ارتباطات فرهنگی و اجتماعی مردم بین 2 استان همسایه را تقویت می کند.
هادی پور ، رییس اداره میراث ،فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تالش نیز در این جشنواره از برگزاری آیین عروس بران توسط هنرمندان هنرهای آیینی این شهرستان در این جشنواره خبر داد.
او گفت: این آیین ریشه در سنت چند هزار ساله مردم تالش دارد.
در این جشنواره که با حضور هنرمندان و گروه های آیینی و سنتی خلخال و میهمانانی از شهرستان های اردبیل ، تالش ، فومن و رضوانشهر استان گیلان و کلیبر استان آذربایجان شرقی و هزاران نفر از تماشاگران مشتاق در سالن ورزشی 2 هزار نفری پوریای این شهر برگزار شد، برنامه های شاد ، موسیقی محلی ، ورزش های سنتی ، بومی و محلی ، نمایش و برنامه های ویژه از سوی گروه های ورزشی و هنری خلخال و شهرستان های مختلف اجرا شد .
همچنین اجرای حرکات نمایشی سوارکاری از سوی مه لقا خانی نفر برتر 22 دوره از مسابقات سوار کاری عشایر استان آذربایجان شرقی و بازیگر فیلم آنام مورد توجه و تشویق حاضران در این مراسم قرار گرفت.
شهرستان خلخال با 8695 هزار نفر جمعیت در جنوبی ترین منطقه استان اردبیل در همسایگی استان های آذربایجان شرقی ، زنجان و گیلان واقع شده است.
جشنواره 'زمستان بیدار' استان اردبیل در قالب 10 هفته برنامه و هر هفته در یکی از شهرستان های این استان برای توسعه بخش گردشگری و استفاده از ظرفیت های گردشگری در فصل زمستان از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل طراحی شده است.
برای هر هفته این جشنواره عناوین خاصی از جمله موسیقی اقوام، ورزش درمانی، صنایع دستی، جشنواره غذاهای بومی و محلی، ساخت تندیس های برفی و یخی، کودک و زمستان و زمستان از نگاه دوربین تعریف شده است.
در قالب جشنواره زمستان بیدار که با هدف معرفی بیشتر توانمندی های مختلف گردشگری استان و جذب گردشگران داخلی و خارجی در فصول غیر گردشگری طراحی شده، قرار است اقتصاد گردشگری و نشاط در استان اردبیل استمرار یافته و فعالیت های ورزشی مرتبط با زمستان احیا شود.
نخستین جشنواره 'زمستان بیدار' شهر گردشگری سرعین با اجرای برنامه موسیقی و آیین های اقوام ایرانی عصر دوشنبه آغاز شد.
استان اردبیل ظرفیت های قابل توجه گردشگری زمستانی متعددی دارد که از آن جمله می توان به کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی و وجود پیست اسکی آلوارس در 12 کیلومتری سرعین و شهر چشمه های بهشتی از جاذبه های گردشگری اشاره کرد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.