به گزارش ایرنا، امین رفیعی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بناب، اظهار داشت: رشد صادرات در بناب با وجود فشارهای ظالمانه بین المللی و نوسانات ارزی خوب بوده و تلاش تولیدکنندگان این شهرستان موجب شده به رغم نوسانات شدید قیمت ارز در سال گذشته شاهد صادرات 110 میلیون دلاری کالا از گمرک این شهرستان باشیم.
وی گفت: رشد 67 درصدی صادرات بناب از نظر وزنی و 71 درصدی از نظر ارزش ریالی در سال گذشته، نشانگر ظرفیت بالای این شهرستان در صادرات غیرنفتی و ارز آوری برای کشور است که باید مورد حمایت بیشتر و بهتر مسوولان باشد.
رفیعی همچنین به وضع واحدهای تولیدی در بناب اشاره و یادآوری کرد: از مجموع 168 واحد تولیدی در این شهرستان 140 واحد فعال بوده و 15 واحد تولیدی دیگر نیمه فعال است و تعداد محدوی از واحدهای باقی مانده بیشتر به دلایل شخصی و حقوقی تعطیل است.
فرماندار بناب، قوانین سختگیرانه سیستم بانکی در پرداخت تسهیلات اشتغال و تولید را از مهمترین موانع رونق تولید عنوان کرد و گفت: بانک ها با طولانی کردن مراحل پرداخت تسهیلات موجب نارضایتی و ناامیدی تولید کنندگان می شوند.
رفیعی با اشاره به نام گذاری سال 98 بنام سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: مسیر و برنامه کشور باید برای تحقق این شعار در حمایت از تولیدات داخل کشور باشد.
وی با اشاره به تلاش جهادی ادارات برای رونق تولید و در نتیجه ایجاد اشتغال بیشتر افزود: با افزایش تحریم های ظالمانه دشمنان علیه انقلاب اسلامی باید اولویت کشور افزایش تولید، صادرات و اشتغال باشد.
فرماندار بناب گفت: برای رونق تولید، همه مردم و مسئولان باید همکاری کنند و نباید شعار سال را تنها در حرف و صدور برخی بخش نامه ها خلاصه کرد، بلکه باید در عمل برای این امر مهم تلاش شود.
شهرستان بناب با 140 هزار جمعیت در 110 کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.
3093/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.