فرماندار بناب از صادرات ۱۱۰ میلیون دلاری کالا از گمرک این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، امین رفیعی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان، رشد صادرات در بناب را با وجود فشارهای ظالمانه بین المللی و نوسانات ارزی خوب عنوان کرد و افزود: تلاش تولیدکنندگان این شهرستان موجب شده علی رغم نوسانات شدید قیمت ارز در سال ۹۷ ، شاهد صادرات ۱۱۰ میلیون دلاری کالا از گمرک این شهرستان باشیم.

وی گفت: رشد ۶۷ درصدی صادرات بناب از نظر وزنی و ۷۱ درصدی از نظر ارزش ریالی، نشانگر پتانسیل بالای بناب در صادرات غیرنفتی و ارز آوری برای کشور بوده که باید مورد حمایت بیشتر و بهتر مسئولان باشد.

وی به وضعیت واحدهای تولیدی در بناب اشاره کرد و گفت: از مجموع ۱۶۸ واحد تولیدی در این شهرستان ۱۴۰ واحد کاملا فعال بوده و ۱۵ واحد تولیدی دیگر نیمه فعال است و تعداد محدوی از واحدهای باقی مانده بیشتر به دلایل شخصی و حقوقی تعطیل است.

فرماندار بناب قوانین سیستم بانکی در پرداخت تسهیلات اشتغال و تولید را از مهمترین مشکلات و موانع رونق تولید عنوان کرد و گفت: بانک ها با طولانی کردن پروسه پرداخت تسهیلات باعث نارضایتی و ناامیدی تولید کنندگان می شوند که این کار برای ادامه روند راه تولید و ایجاد اشتغال، مناسب نیست.

رفیعی با اشاره به نام گذاری سال ۹۸ بنام سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: مسیر و برنامه کشور می بایست در راستای تحقق این شعار در حمایت از تولیدات داخل کشور باشد.

وی با اشاره به تلاش جهادی ادارات برای رونق تولید و در نتیجه ایجاد اشتغال بیشتر افزود: با افزایش تحریم های ظالمانه دشمنان بر علیه انقلاب اسلامی امروز باید اولویت کشور افزایش تولید، صادرات و اشتغال باشد.

وی گفت: برای رونق تولید، همه مردم و مسئولان باید همکاری کنند و نباید شعار سال را تنها در حرف و صدور برخی بخش نامه ها خلاصه کرد. بلکه باید در عمل برای این امر مهم تلاش شود.

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.