معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم گفت: جلسات کارگروه توسعه صادرات استان در۶ ماهه دوم امسال با فاصله زمانی کمتری نسبت به نیمه نخست امسال برگزار می‌شود تا مشکلات پیش روی این بخش درکمترین زمان ممکن حل شود.

به گزارش ایلنا، مهرداد غضنفری با اشاره به وضعیت صادرات استان قم گفت: هدف‌گذاری امسال  استان، رسیدن  به عدد ۲۵۰ میلیون دلار در بخش صادرات بوده است و در پنج ماه نخست سال جاری ۴۰ درصد از این هدف‌گذاری محقق شد که  امیدواریم  تا پایان سال، میزان صادرات استان قم به ۲۵۰ میلیون دلار برسد که احتمالا این هدف گذاری در سال ۹۷ محقق می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم اضافه کرد: در خصوص برخی از اقلامی که وارد گمرک شدند و مشکل ترخیص داشتند، بخشنامه‌ای ابلاغ شد که آن کالاهایی که تا ۱۶ مرداد وارد گمرک شدند یا ال سی برای آن‌ها گشایش پیدا کرد، از پرداخت مابه‌التفاوت ارز معاف شدند و گمرک استان به صورت فعالانه در خصوص اجرای این بخشنامه پیگیر است.

وی ادامه داد: در جلسات کارگروه توسعه صادرات استان تاکید شده است که تقویم نمایشگاهی با کمترین تغییر در زمان و محتوا در استان اجرا شود.

وی در پایان یادآورشد : پیش‌بینی می‌شود که رونق بیشتری را در نیمه دوم سال جاری در بخش صادرات شاهد باشیم، به همین دلیل جلسات کارگروه توسعه صادرات استان در ۶ ماهه دوم امسال با فاصله زمانی کمتری نسبت به نیمه نخست برگزار می‌شود تا مشکلات پیش روی این بخش در کمترین زمان ممکن حل شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.