به گزارش ایرنا، سرداراصغر عباسقلیزاده روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه ناحیه عجب شیر افزود: این اقدام دولت مستکبر آمریکا، افتخاری برای سپاه است.
وی تاکید کرد: این اقدام ترامپ مبین این است که سپاه به رسالت خود یعنی دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن در مقابل دشمنان به خوبی عمل کرده است زیرا که به فرموده امام خمینی (ره) 'آن روزی که آمریکا از ما تعریف کند باید عزا گرفت، و اگر تعریف کند معلوم می‌ شود که در ما مشکلی وجود دارد'.
سردار عباسقلی زاده با اشاره به توطئه ها و فتنه های دشمنان بویژه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در طول چهل سال گذشته بیان کرد: به رغم همه دشمنی ها و توطئه ها، در سایه الطاف الهی و رهبری امام خامنه ای، ایمان و همراهی مردم و اقتدار نیروهای مسلح همه توطئه ها نقش بر آب شده است.
وی اضافه کرد: در گفتار و ادبیات آمریکا کشتار مردم مظلوم سوریه، افغانستان، میانمار، بحرین و حملات بی وقفه به مردم یمن و کشتن مردم بیگناه غزه، تروریسم نیست ولی دفاع از مظلومین منطقه و حمایت از نیروهای مقاومت در لبنان و فلسطین، تروریسم محسوب می شود و اقدامات کشورهای مستبد و همراه آمریکا همچون عربستان در منطقه، ناقض حقوق بشر نیست.
وی انقلاب اسلامی ایران را برگرفته از نهضت عاشورا و قیام امام حسین(ع) دانست و یادآور شد: در تمام فتنه ها و تهدیدها برکات عاشورا به کمک انقلاب آمده و نظام را از بحران ها عبور داده و ما همواره مدیون اهل بیت(ع)، ولایت فقیه، مردم ولایت مدار، شهدای گرانقدر بویژه هفده هزار شهید ترور بوده و هستیم.
در این مراسم سرهنگ پاسدار یحیی حیدری به عنوان فرمانده جدید سپاه ناحیه عجب شیر معرفی و از خدمات و تلاش های سرهنگ پاسدار محمدرضا هنرور تجلیل شد.
**مراسم سالگرد شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی در عجب شیر برگزار شود
جانشین عقدتی سیاسی پادگان 03 شهید برخورداری عجب شیر در این مراسم با اشاره به ویژگی های ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: ارتش، ولایتمداری خود را از اول انقلاب به نمایش گذاشته است.
حجت الاسلام علی هژابری تاکید کرد: دشمنان به دلیل دفاع تمام قد انقلاب ایران از اسلام، همواره دشمنی خود را با کشور ادامه می دهند از این رو باید همواره آگاه و بصیر باشیم.
وی با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی یکی از مردان با اخلاق و ارزشمند در نیروهای مسلح بود گفت: این شهید والا مقام در تاریخ ایران اسلامی رشادت های بی شماری را به ثبت رساند که برای دشمن سخت بود.
حجت الاسلام هزابری افزود: شهید صیاد شیرازی سرآمد زمانه خویش بود و درس شهادت را از مکتب امام راحل آموخته بود.
وی افزود: دشمن از چنین انسان بزرگی که اثرگذاری های بسیار زیادی در راستای دفاع از کیان ایران اسلامی داشت، در هراس بود و در راستای توطئه های شوم خود وی را شهید کرد.
حجت الاسلام هژابری اطاعت از رهبر و ولی فقیه را از دیگر ویژگی های شاخص این شهید والامقام نام برد و اظهار داشت: صیاد شیرازی نماد و سمبل اتحاد و همدلی ارتش و نیروهای سپاه پاسداران بود.
وی همچنین با احماقانه خواندن تصمیم دولت مردان آمریکا که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را جزو گروهای به اصطلاح تروریستی خوانده گفت: اگرچه دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران موضوع جدیدی نیست ولی این اقدام برای آمریکا هزینه های زیادی خواهد داشت.
حجت الاسلام هژابری اضافه کرد: آمریکایی ها در صحنه عمل از سپاه زخم خورده و برای نشان دادن خود چاره ای جز این اقدام خصمانه علیه سپاه نداشتند.
شهید امیر سپهبد علی صیاد شیرازی در سال 1323 در شهر درگز متولد شد وی در 9 مهرماه سال 1360با فرمان امام خمینی(ره) در سمت فرماندهی نیروی زمینی ارتش در میدان های نبرد حضور یافت و در 21 فروردین 1378 توسط منافقین شهید شد.
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.