به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی عصر دوشنبه در نشستی به مناسبت حماسه 9 دی با دانشجویان پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج با بیان اینکه آمریکا در تمام صحنه ها از ما شکست خورده است ، اظهار داشت: رئیس جمهوری کشوری با آن همه ادعا و پیشرفت ، مخفیانه به عراق می رود و از رئیس جمهور عراق دعوت می کند که به پایگاه نظامی اش برود.
وی اضافه کرد: آمریکا در حال خالی کردن عراق و سوریه است، می گوید به شرطی از سوریه می روم که ایران نیز این کشور را خالی کند، اما این شما هستید که بی دعوت آمده اید، از ایران برای حضور در سوریه دعوت شده است.
زاکانی دربخش دیگری از سخناش گفت: 2 مساله اصلی که امروز باید به آن توجه کرد، یکی فقر، تبعیض و آسیب های اجتماعی در کشور است و دیگری اینکه دشمنان از این وضعیت ما به دنبال سو ء استفاده هستند .
وی بیان داشت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری ممکن است برای سال آینده دشمنان برنامه داشته باشند که باید مراقب بود که فتنه شان از چه جنسی است.
نماینده پیشین مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادث فتنه سال 88 اظهار داشت: فتنه گران در آن دوران، اسلام، ملت و رهبری را نشانه گرفته بودند.
وی افزود: فتنه آن سال، آمریکا و حامیانش را امیدوار کرد و ارزش ها و دستاوردهای انقلاب را نشانه گرفت.
زاکانی ادامه داد: نقش خواص نیز در این جریان چه آنان که در جهت منفی و چه افرادی که به صورت خنثی رفتار کردند بسیار بارز بود، در دیداری که با نامزد شکست خورده در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 داشتیم، برخی از آنان پیامشان این بود که این افراد به خیابان ها آمده اند و تا چیزی نگیرند نیز نمی روند، پس مشخص بود این پرونده قرار نیست بسته شود.
وی گفت: برخی از خواص مردم را به ابهام انداخته بودند، برخی از آنان سکوت کرده و عمق برخوردهایشان یک جانبه بود، خواص در فتنه 88 نمره خوبی نمی گیرند.
زاکانی افزود: در صحنه خارجی نیز آمریکا از استقلال ما ناراضی است، همچنین ما بخش حیاتی آنها را در منطقه قطع کرده ایم و این مساله سبب عصبانیت بیشتر آنها شده، اصل دعوایی است که آمریکایی ها نمی خواهند اجازه بدهند که انقلاب اسلامی الگو سازی کند.
نماینده پیشین مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دشمنان از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام و انقلاب استفاده می کنند، خاطر نشان کرد: در انتخابات 88 به این نتیجه رسیده بودند که برای رسیدن به اهدافشان مردم را رودر روی یکدیگر قرار دهند که در این میان یک سری افراد در داخل مملکت آتش بیار آنان شده بودند.
وی ادامه داد: نظام اسلامی در برخورد با فتنه و فتنه گران بسیار با مماشات برخورد و صبر داشت برای اینکه بتوانند مردم را جدا کنند چرا که در نظام اسلامی یک نفر نیز مهم است، 2 نوع افراد در فتنه وجود داشتند عده ای که می گفتند رای ما کجاست و عده ای اقلیت اقلیتی که ایجاد ناامنی می کردند.
زاکانی افزود: برای آن دسته که می گفتند رای ما کجاست نظام اسلامی وظیفه دارد که به آنان با بازشماری و یا هر طریق دیگری بگوید که رای هایشان کجاست، همین افراد دیدید که در حماسه 9 دی به خیابان ها آمدند و بیان کردند که فریب خورده اند.
وی گفت: اقلیتی دیگر که به خیابان ها ریختند و آشوبگری کردند وظیفه نظام این بود که برای حفظ امنیت آنها را بر سر جاهایشان بنشاند، چرا که دستاوردها و ارزش های نظامی به راحتی به دست نیامده است.
زاکانی ادامه داد: در سال 78 که حادثه کوی دانشگاه را راه انداختند، معلوم شد که این حادثه مقدمه چیست، دیدیم که 10 سال سرمایه گذاری کردند تا سال 88 رقم بخورد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات امروز کشور اشاره کرد و گفت: امروز کشور با مشکلاتی از قبیل فقر، تبعیض و بی عدالتی مواجه است، مشکلات امروزی به دلیل عمل نکردن به ارزش ها و پیام های انقلاب اسلامی است، ما به اسلام و پیام انقلاب توجه نکرده ایم که امروز گرفتار این مشکلات شده ایم.
زاکانی افزود: عدالت یکی از پیام های مهم انقلاب اسلامی و از نکاتی بود که رهبری و امام(ره) همواره بر آن تاکید داشته اند، اما با دور شدن از ارزش های انقلاب امروز شاهد بی عدالتی در کشور و فقر هستیم ، به این ارزش ها عمل نکرده ایم، دستگاه ها و مسئولان توجه نکردند، فقر ایجاد و از انقلاب اسلامی عقب افتاده ایم.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی در جای جای منطقه و دنیا اثرات خود را گذاشته اما جمهوری اسلامی نتوانسته پا به پای انقلاب پیش برود، چرا که مسئولان ما به وظایف خودشان به درستی عمل نکرده اند، باید این مساله را التیام دهیم تا مورد طمع دشمنان برای سو استفاده قرار نگیرد.
زاکانی گفت: باید به اصل انقلاب بازگردیم تا این لکه های ننگ را از چهره نظام و انقلاب پاک کنیم، دشمنان تلاش می کنند تا از طریق فشار اقتصادی بر مردم آنها را در تنگنا قرار داده و لشکری را به خیابان ها بکشانند، بگویند که این بار مطالبه افراد سیاسی نیست و اقتصادی است.
وی با بیان اینکه یک عده در داخل آب به آسیاب دشمن می ریزند، اظهار داشت: دشمنان به دنبال ضربه زدن به نظام و امتیاز گیری هستند، برخی از خودی ها توصیه هایی می کنند که از جنس آشوب است، باید هوشیار باشیم، فقر، فساد، تبعیض ننگ است و همه باید دست به دست هم بدهیم تا این ننگ پاک شود.
زاکانی ادامه داد: با این دین، رهبر و مردمی که ما داریم شایسته نیست که کشور به این شکل اداره شود، اصل کار در این شرایط برای جلوگیری از سوء استفاده دشمنان باید بر مبنای پیشگیری باشد، باید با مردم تعامل و مشت دشمنان را برای فتنه های آینده شان باز کرد.
وی گفت: در کنار آگاهی بخشی به مردم ، رفع تبعیض، فقر و بی عدالتی نیز لازم است در غیر این صورت فتنه کارساز می شود.
وی با بیان اینکه غارتگران به اموال مردم باید پاسخگو باشند، افزود: امروز پس از 9 سال از فتنه 88 فتنه گران به جز معاندان شرمنده شده اند.
زاکانی افزود: نظام اسلامی بزرگ ترین موهبت را به سران فتنه داشته و اگر حصر نمی شدند به طور قطع حکم شان اعدام بود.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.