به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات های بدر و خیبر و فرمانده شهید لشکر 31 عاشورا در دوران دفاع مقدس با تاکید بر اینکه یاد و نام شهدا نباید از خاطره ها فراموش شود، افزود: زنده نگه داشتن یاد شهدا ضامن بقا و ثبات نظام جمهوری اسلامی است.
وی از شهید باکری به عنوان فرماندهی ایثارگر، مخلص، رشید و خدمتگذاری صدیق و صمیمی و عاشق امام (ره) و انقلاب اسلامی یاد کرد که با تمام وجود خود را پیرو خط امام می دانست و سعی می کرد زندگی خود را بر اساس رهنمودهای امام راحل تنظیم کند.
حجت الاسلام آل هاشم اضافه کرد: او همواره به دقت فرامین رهبری و ولی فقیه زمان خود را گوش می داد و می نوشت تا این رهنمودها را در زندگی خود رعایت کند و به واقع، باکری زندگی ساده و بی ریا یی داشت که امروز باید الگوی همگان باشد.
وی با اشاره به فرموده مقام رهبری درباره شهید باکری مبنی بر اینکه ' یاد سردار بزرگ و گرامی لشکر عاشورا کمتر وقتی است که از خاطر من برود و چهره مظلوم و عاشق او و روح سرشار از ایمانش همواره در خاطرم است و او را هرگز فراموش نمی کنم،'، گفت: یکی از برکات بارز و مهم دفاع مقدس این بود که وسیله ای شد تا استعدادهای درخشان خود را در این عرصه نشان دهند که شهید باکری از جمله این استعدادهای درخشان است.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه شهید باکری در آغاز جنگ جوانی تازه فارغ التحصیل بود که با درک صحیح موقعیت کشور به جبهه های جنگ رهسپار شد، اظهار داشت: او در عملیات های بیت المقدس، خیبر و فتح المبین رشادت زیادی از خود نشان داد و معجزات فراوانی توسط او و برادر شهید غیرتمندش ثبت و ضبط شد.
وی از شهید باکری به عنوان مردی بااستعداد و فردی دلسوز و مهربان یاد کرد.
امام جمعه تبریز گفت: به شهدای گرانقدر و مظلوم اسفند ماه درود می فرستیم؛ این ماه شهدای زیادی داشت.
حجت الاسلام آل هاشم با تبریک شب میلاد امام محمدباقر(ع)، گفت: این امام همام بنیانگذار نهضت علمی در جهان تشیع بود و راه و روش ایشان باید الگوی عمل نسل جوان امروز باید برای تحقق بخشیدن به گام دوم انقلاب به عنوان تاکید رهبری، قرار بگیرد.
به گزارش ایرنا، عملیات ظفرمند خیبر در اسفند ماه سال 1362 و بدر در اسفند ماه سال 1363 که به فاصله یک سال از یکدیگر در مناطق عملیاتی هورالعظیم در شمال بصره و هورالهویزه به انجام رسید، با شهادت تعدادی از رزمندگان لشکر عاشورا از جمله مهدی باکری، فرمانده و حمید باکری، جانشین فرماندهی لشکر 31عاشورا و البته پیروزی لشکر اسلام همراه بود.
آذربایجان شرقی در طول دوران دفاع مقدس با تقدیم حدود 10 هزار شهید، 23 هزار جانباز و یک هزار و 900 نفر آزاده توانست در این امتحان الهی به شایستگی بیرون آید و نام خود را همچون گذشته بار دیگر بر تارک تاریخ ایران و جمهوری اسلامی بنشاند.
شهید مهدی باکری فرمانده لشکر31 عاشورا 25 اسفند سال 1363 در عملیات بدر به شهادت رسید.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.