به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عباس هاشمی روز شنبه در نشست اعضای ستاد برگزاری 12 فرورودین (روز جمهوری اسلامی) در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی در اراک، افزود: در این روز تاریخی سند استکبارستیزی و استقلال طلبی ملت ولایتمدار ایران زمین به دست خودشان امضا شد.
وی رای 98 درصدی مردم ایران را به حاکمیت اسلامی را سرنوشت‌ساز دانست و گفت: در روز 12 بهمن سال 1358 با انجام همه پرسی و با اکثریت قاطع، مردم به حکومت دو هزار و 500 ساله شاهنشاهی خاتمه و به گفتمان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی رای دادند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: با توجه به تقارن تعطیلات نوروز با 12 فروردین نباید از معرفی حضور آگاهانه مردم در همه پرسی این روز و شوق و اشتیاق مردم به نظام اسلامی غافل شد و دشمنان نظام اسلامی باید بدانند که مردم همچنان پشتیبان نظام اسلامی بوده و از انتخاب آگاهانه خود رضایت کامل دارند.
وی افزود: دستگاه های اجرایی باید برای برگزاری آیین روز 12 فروردین برنامه های مدون داشته باشند.
حجت الاسلام هاشمی بیان کرد: مردم و مسئولان باید ضمن پیروی از ولی فقیه و پشتیبانی از نظام اسلامی، آرمان های نظام اسلامی و اهداف امام راحل را نیز به نسل جوان معرفی کنند.
وی اضافه کرد: جشن 12 فروردین و روز جمهوری اسلامی عصر روز یکشنبه 11 فرودین ماه سال آینده با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در محل پارک ملت اراک برگزار می شود.
12 فروردین سال 1358 نخستین همه پرسی در نقاط مختلف ایران برگزار شد که در آن بیش 98 درصد از مردم به نظام جمهوری اسلامی رای آری دادند و این روز از سوی امام خمینی (ره) به نام روز جمهوری اسلامی نامگذاری شد.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.