به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا ابراهیمی درخطبه های نمازجمعه مردم گنبدکاووس گفت: انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی در بخش های مختلف داشته که باید آن را برای مردم بویژه نسل جوان تبیین کرد.
وی بابیان اینکه در رژیم گذشته، شاه و ملت ایران در شرایط ذلت بار و ننگینی به سر می بردند، افزود : در آن دوران بیگانگان بویژه 60 هزار مستشار آمریکایی در چپاول ثروت های ایران با هم مسابقه گذاشته بودند و شاه و مردم، جرات اعتراض نداشتند.
حجت الاسلام ابراهیمی اضافه کرد: دراین شرایط امام راحل که پیش از این از کشور تبعید شده بود، در سایه امدادهای الهی در روز 12 بهمن سال 57 وارد کشور شد.
وی با تاکید بر ضرورت برگزاری با شکوه جشن های سالگرد پیروزی انقلاب تصریح کرد: این ایام فرصت مناسبی برای بازخوانی و مطالعه خاطرات انقلاب و بیان دستاوردهای آن به نسل جوان است.
امام جمعه موقت گنبدکاووس مردم را صاحبان اصلی و ولی نعمت انقلاب دانست و گفت: در این انقلاب مسئولان وظیفه ای جز خدمت به مردم ندارند و مردم نیز نباید کم کاری مسئولان را به حساب نظام بنویسند.
حجت الاسلام ابراهیمی افزود: حساب نظام جمهوری اسلامی از حساب دولت ها جداست زیرا دولت ها می آیند و می روند اما نظام ماندگار بوده و به مسیر خود ادامه می دهد.
وی اضافه کرد: مردم باید بدانند که اگر انتقاد یا اعتراضی نسبت به عملکرد دولت دارند، نباید آن را به حساب نظام بنویسند.
حجت الاسلام ابراهیمی گفت: مردم برای پیروزی انقلاب زحمات زیادی کشیده و خون های زیادی داده اند و همواره با بصیرت و آگاهی پای انقلاب و دستاوردهای آن ایستاده اند.
وی با قدردانی از حضور با بصیرت و آگاهانه مردم در صحنه های مختلف، خطاب به دشمنان انقلاب اسلامی تصریح کرد: دشمنان بدانند که در 40 سال گذشته هر چه علیه مردم ایران توطئه کردند سرشان به سنگ خورده و نباید دوباره مرتکب خطا شوند.
امام جمعه موقت گنبدکاووس همچنین با گرامیداشت برخی مناسبت های از جمله سالروز حماسه مردم آمل در بیرون راندن منافقان و سالروز تحصصن روحانیون علیه سنگ اندازی دولت بختیار در ممانعت از ورود امام به کشور، فرارسیدن ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام را نیز تسلیت گفت و برلزوم برپایی باشکوه آیین های عزاداری آن بانوی بزرگوار توسط مردم تاکید کرد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.
3039/1860
خبرنگار: علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.