به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد قمی روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در تبریز اظهار داشت: آذربایجان شرقی و در راس آن تبریز، برای ایران از جهات مختلف دارای اهمیت متعددی است.
وی در ادامه با بیان اینکه در آذربایجان شرقی رونق و اهمیت انجمن های اسلامی زیاد است، گفت: در مورد ساماندهی مساجد در نظر داریم که با مشورت فرهیختگان و علمای عرصه تبلیغ دینی و فرهنگی، طرحی را درمورد ساماندهی مساجد به مقام معظم رهبری ارائه کنیم.
وی یادآوری کرد: هدف اصلی، ساماندهی امور مساجد در سطح کشور است و برای این موضوع هیچ توجهی به مطرح شدن نام و نشان سازمان تبلیغات اسلامی نداریم و اصل محوریت مسجد است.
رییس سازمان تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود مزیت اصلی هیئت های مذهبی را مردمی بودن آن ها دانست و تاکید کرد: باید از این فرصت برای تبلیغ دین به نحو احسن استفاده کنیم.
وی همچنین گفت: سازمان تبلیغات اسلامی باید بازوی تبلیغی مقام معظم رهبری در سطح کلان و نمایندگان ولی فقیه در استان ها باشد.
حجت الاسلام قمی با تکیه بر سخنان مقام معظم رهبری، تبیین مبانی اسلامی را باعث ایستادگی مردم در برابر تبلیغات منفی دشمنان دانست و گفت: تبلیغ اسلام باید به زبان روز جامعه و جوانان صورت باشد تا اثرگذار واقع شود.
وی در پایان بر اهمیت فعالیت های نمایندگان ولی فقیه در استان ها برای پیش برد برخی از ماموریت های سازمان تاکید کرد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز هم با بیان اینکه داشتن چند متولی برای امور قرآنی و مساجد درست نیست، گفت: امور قرآنی در کشور متولی واحد ندارد و بر این اساس سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر نهادهای فرهنگی این مهم را باید ساماندهی کنند.
حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم اظهار داشت: در حوزه تبلیغات اسلامی در آذربایجان شرقی فعالیت های خوبی در حد توان سازمان انجام شده است.
وی ادامه داد: یکی از مواردی که باید پیش از گذشته به آن توجه شود، موضوع روحانیان مستقر در روستاها است زیرا در خیلی از روستاهای استان روحانی مستقر نداریم و حضور یک روحانی در یک روستا می تواند در ارتقای فعالیت های تبلیغی در روستاها مثمر ثمر واقع شود.
حجت الاسلام آل هاشم همچنین درباره فعالیت های قرآنی در آذربایجان شرقی گفت: در این استان تشکل های مختلف قرآنی فعالیت های چشمگیری انجام می دهند اما متاسفانه امور قرآنی در کشور متولی واحدی ندارد و این جزو مشکلاتی است که سازمان تبلیغات اسلامی می تواند آن را سامان دهد.
وی همچنین درباره اختلاف نظرها در اداره امور مساجد هم تاکید کرد: اختلاف نظر در مساجد زیاد است و به جای دعوت مردم و جذب جوانان به مساجد، تشکل ها دچار مسایل حاشیه ای می شوند.
امام جمعه تبریز همچنین در ادامه تقویت و ارتقای حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی را خواستار شد.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به لزوم شناسنامه دار شدن هیات مذهبی استان افزود: با وجود اینکه در استان هیئت های مذهبی فراوانی داریم، اما در سطح مطلوبی بر فعالیت این هیئت ها نظارت وجود ندارد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: هیئت های عزاداری به خاطر اینکه مردمی هستند یک فرصت طلایی برای تبلیغ اسلام و جذب جوانان به شمار می آیند اما همه اینها مستلزم نظارت کافی است.
3093/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.