به گزارش ایرنا آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه با تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) افزود: امروز نیز گروه هایی چون منافقان زمان رسول اکرم با ساخت پایگاه هایی چون مسجد ضرار به دنبال مقابله با رهبر مسلمانان هستند، ولی موفقیتی به دست نمی آورند.
امام جمعه قزوین با اشاره به سالروز اقامه اولین نماز جمعه به امامت رسول اکرم(ص) گفت: حاکمیت دینی با نماز جمعه تحقق می یابد.
وی ادامه داد: در همان زمان ها بود که بلافاصله منافقین مسجد ضرار را در مقابله با پیامبر اکرم(ص) و با هدف ایجاد تفرقه بین مومنان احداث کردند و با نام خدا و مسجد علیه ایشان ایستادند.
قرآن کریم در چندین آیه به بیان ویژگی های حضرت محمد ( ص ) پرداخته و از ایشان به عنوان اسوه و نمونه برتر یاد کرده است.
وی اضافه کرد: رسول گرامی اسلام (ص) در اخلاق، حکیمانه رفتار می کرد و منش ایشان همچون قرآن کریم است به همین خاطر هرچه به قرآن نزدیک شویم در واقع به خُلق عظیم این پیامبر بزرگ نزدیک تر شده ایم.
آیت الله عابدینی همچنین روز بسیج مستضعفان را نیز گرامی داشت و گفت: بسیج یک حرکت جهانی است و مرکز آن هم راهپیمایی اربعین است که محل همایش جهانی بسیجیان محسوب می شود.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به سالروز قتل امیرکبیر گفت: این صدراعظم دوره قاجار با حیله های مکارانه انگلیس و همکاران مزدور او در حکومت قاجار به شهادت رسید.
امام جمعه قزوین همچنین به روز همبستگی با ملت فلسطین اشاره کرد و افزود: امیدواریم به برکت قرآن کریم هر روز مهربان تر، منسجم تر و متحد تر حرکت کنیم.
سالروز نیروی دریایی، رحلت آیت الله اراکی، شهادت بسیجی داشمند شهید دکتر شهریاری از دیگرمحورهای سخنان خطیب جمعه قزوین بود.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.