به گزارش خبرنگار ایرنا؛ آیت الله مصطفی علما روز پنجشنبه در مراسم عمامه گزاری 12 نفر از طلبه های مدرسه علوم دینی 'شمس العارفین' روستا نجار شهرستان پاوه با تشریح اوضاع جهان اسلام، افزود: امروز دشمنان با تمام توان و قدرت در مقابل اسلام و مسلمانان قرار گرفته اند اما غافل هستند که بزرگترین قدرت جهان یعنی قرآن در دست مسلمانان است.
او گفت: مسلمانان در صورت عمل به قرآن و دستورات آن با این سلاح قدرتمند قادر خواهند بود هر قدرت و حکومتی را سرنگون و از پای درآورند.
وی تصریح کرد: حضرت امام (ره) با همین سلاح قدرتمند قرآن بود که توانست قدرتمندترین حکومت منطقه را بعد از 2500 سال حکومت در ایران سرنگون کند.
او با اشاره به اهمیت حضور جوانان در عرصه ها مختلف و ضرورت آگاهی بخشی و بیداری این نسل تأثیر گزار و سازنده کشور بر استفاده از توانائی های این نسل در اداره امور و رفع مشکلات آنها تأکید کرد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در ادامه با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری بر بصیرت افزائی و هوشیاری در جامعه گفت: امروز دشمنانان از عدم بصریت و غفلت ما بهره می برند.
آیت الله علما از علما به عنوان سرمایه های علمی و دینی جامعه و پرچمداران علم و بصیرت یاد کرد و افزود: رسالت علما در این برهه حساس آگاهی بخشی به جامعه و دفاع از اسلام است.
امام جمعه کرمانشاه همچنین با تشریح خدمات طریقت و اهل عرفان به دین در طول تاریخ از شریعت و طریقت به عنوان بازوان توانمند و قدرتمند اسلام و مسلمان یاد کرد و گفت: این دو در کنار هم در اعتلای اسلام و سنت های پیامبر گرامی اسلام (ره) بسیار تأثیر گذار هستند.
آیت الله علما در ادامه به سخنان رئیس جمهوری آمریکا بر علیه جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و گفت: عصبانیت ترامپ فقط به دلیل تأثیر گزاری ایران در منطقه و جهان است.
در این مراسم علما و روحانیونی از استان های کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، هرمزگان، تهران و اقلیم کردستان عراق حضور داشتند و در ارتباط با لزوم و ضرورت وحدت و همدلی و بصیرت افزایی سخنرانی کردند.
در پایان این مراسم 12 نفر از طلبه های مدرسه علوم دینی شمس العارفین روستای نجار از توابع بخش مرکزی شهرستان پاوه اجازه نامه رسمی خود را برای تبلیغ و گسترش دین اسلام و سنت های رسول اکرم (ص) دریافت و ملبس به لباس روحانیت شدند.
شهرستان پاوه با بیش از 62 هزار نفر جمعیت هشت مدرسه علوم دینی و بیش از 88 مسجد دارد.
پاوه در 125کیلومتری شمال غربی استان کرمانشاه قرار دارد.
7448/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.