یوسف غفارزاده روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: پیش از وقوع انقلاب اسلامی کمتر از 10 کیلومتر از مسیل رودخانه های استان ساماندهی شده بود، اما در طول 40 سال گذشته تاکنون عملیات ساماندهی رودخانه ها به 950 کیلومتر رسیده است.
وی از احداث 46 هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی در آذربایجان شرقی طی 40 سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها 30 درصد مردم مناطق شهری و روستایی استان از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند بودند، اما در زمان حاضر 94 درصد مردم از این نعمت برخوردارند.
غفارزاده ادامه داد: از جمله فعالیت های شاخص در صنعت آب آذربایجان شرقی در سال های بعد از انقلاب اسلامی می توان به احداث 146 سد ملی و استانی در مقایسه با تنها یک سد پیش از انقلاب اشاره کرد.
وی تاسیس 360 تعاونی آب بران بعد از انقلاب در آذربایجان شرقی را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد.
غفارزاده گفت: مدیریت آب پیش از انقلاب در قالب نظام های یاریگری سنتی اعمال می شد، اما در زمان حاضر با رویکرد ویژه وزارت نیرو به مشارکت مردمی در مدیریت منابع آبی تبدیل شده است که ایجاد 360 تعاونی آب بران در همین راستا انجام شده است و هم اکنون در استان 35 هزار نفر از مردم در طرح های آبی مشارکت دارند.
وی محدوده تحت پوشش 46 طرح به وسعت 80 هزار هکتار، واگذاری 581 هکتار از اراضی مورد نیاز اجرای طرح ها و واگذاری مدیریت بهره برداری 31 طرح را از نتایج فعالیت تعاونی های آب بران در آذربایجان شرقی عنوان کرد.
3038/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.