به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار ویژه گنبدکاووس دراین مراسم که روز شنبه برگزار شد گفت: برای عملیات اجرایی این تعداد طرح قابل افتتاح مبلغ دو هزار و 116 میلیارد و 40 میلیون ریال هزینه شده است.
عبدالقدیر کریمی افزود: علاوه بر طرح های افتتاحی، عملیات اجرایی 60 طرح دیگر شامل 49 طرح عمرانی و 11 طرح اقتصادی با اعتبار 9 هزار و 588 میلیارد و 520 میلیون ریال نیز امروز در این شهرستان آغاز می شود.
وی اضافه کرد: مجموعا در این ایام فرخنده، 402 طرح عمرانی و اقتصادی با هزینه 11 هزارو 704 میلیارد و 572 میلیون ریال به بهره برداری رسیده و یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود که از نظر تعداد 80 درصد و از نظر هزینه های آن، حدود 13 برابر دهه فجر سال قبل است که در تاریخ این شهرستان کم سابقه می باشد.
کریمی تصریح کرد: با افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح های دهه فجر امسال برای سه هزار و 163 نفر از جوانان گنبدکاووس فرصت شغلی ایجاد می شود و خانواده های زیادی از مردم مناطق شهری و روستایی این شهرستان نیز از مزایای آن بهره مند می شوند.
وی همچنین گفت: طرح های عمرانی قابل افتتاح گنبدکاووس در دهه فجر امسال از نظر تعداد در مقایسه با دهه فجر پارسال 48 درصد و از نظر اعتباری نیز 139 درصد رشد داشته است.
فرماندار ویژه گنبدکاووس افزود: در دهه فجر 500 برنامه فرهنگی، اجتماعی و رزشی که 40 برنامه آن شاخص است با حضور گروه های مختلف مردم در شهر و روستاهای شهرستان اجرا می شود.
وی افزود: اتحاد و وحدت مردم گنبد مثال زدنی است و مردم شیعه و اهل سنت این شهرستان حضور خوبی در صحنه ها دارند که تازه ترین نمونه آن در استقبال کم نظیر از رئیس جمهوری در 24 دی امثال به نمایش گذاشته شد و به دنیا پیام دادند که همچنان در دفاع از آرمان ها و دستاورهای انقلاب مصمم هستند.
به گزارش ایرنا، در این مراسم امام جمعه گنبدکاووس نیز در سخنانی با گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی دستاوردهای خوبی در 40 سال گذشته داشت که شاید نتوان به خوبی همه آنها را بیان کرد.
حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی افزود: در خارج از کشور عظمت انقلاب، امام راحل و رهبری در پیروزی انقلاب و پیشبرد اهداف آن، رویش ها و موفقیت ها به خوبی بیان می شود.
وی افزود: فضایل و دستاوردهای انقلاب را از امروز تا حداقل 12 فروردین و دهه فجر سال آینده در قالب نهضت اطلاع رسانی باید منعکس کنیم تا افتخار به گذشته و امید به آینده در مردم ایجاد شود.
در این ایین امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس نیز گفت: دهه فجر فرصت مناسبی برای حضور مسئولان در بین مردم و تشویق و ترغیب بیشتر آنان برای خدمت به مردم است.
آخوند عبدالباسط نوریزاد افزود: در آموزه های قرآنی و اسلام، بالاترین و ارزشمند ترین عبادت ها خدمت به مردم و رفع نیازهای آنان در حد امکانات است.
وی افزود: مسئولان در جمهوری اسلامی باید با تاسی از سیره نبوی و در راستای دستور الهی بیش از پیش به مردم خدمت کرده و دلسوز مردم و کشور باشند.
امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس اقوام ساکن در این شهرستان را مردمانی متدین ، وفادار به انقلاب و قدردان خدمات مسئولان توصیف کرد و گفت: آنان انتظار دارند که مسئولان استان به مشکلات زیرساختی گنبدکاووس و رفع آن توجه ویژه داشته باشند.
به گزارش ایرنا، در سفر استاندار گلستان به گنبدکاووس، آیین متمرکز نواختن زنگ انقلاب در مدارس استان گلستان و مراسم گرامیداشت آغاز چهلمین سال پیروزی انقلاب شکوهمند ملت ایران نیز با حضور استاندار و مسئولن شهرستان در دبستان دخترانه خیرساز 'حاج محمد رحمانی' شهر گنبدکاووس برگزار شد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.