به گزارش شامگاه دوشنبه ایرنا و به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در مراسم هیئت محبان اهل بیت (ع) دانشگاه امام خمینی (ره) قزوین به بیان مصادیقی در خصوص اهمیت اربعین پرداخت و تصریح کرد: خداوند در آیه 142 سوره اعراف می‌فرماید 'ما 30 شبانه روز با موسی عهد و پیمان داشتیم اما آن را کامل کرده و به چهل شبانه روز رساندیم تا اثرش نمایان شود'.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: آیات و روایات گویای این مطلب بوده و هست که خداوند برای چهلم و اربعین اهمیت ویژه‌ای قائل شده و بسیاری از حوزه‌های قدسی به آن گره خورده است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه در باب اهمیت اربعین یادآور شد: رسول گرامی اسلام (ص) و بسیاری از پیامبران در چهل سالگی به نبوت مبعوث شدند و در بیان دیگری می‌گویند اگر چهل مؤمن در تشییع کسی شرکت کنند و شهادت دهند که او از انسان‌های پاک سیرت بوده، بیشتر مورد عفو خداوند قرار می‌گیرد.
آیت‌الله عابدینی در خصوص پیاده‌ روی اربعین حسینی تاکید کرد: با توجه به اینکه امسال شاهد چهلمین سال از پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، پیاده‌روی اربعین اهمیت مضاعفی پیدا کرده تا جایی که این حرکت عظیم فرهنگی و معنوی از ثمرات شجره طیبه انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.
امام جمعه قزوین پیروزی ملت ‌های مسلمان منطقه نظیر لبنان، سوریه، عراق، یمن و غزه را از ثمرات شجره طیبه انقلاب اسلامی برشمرد و یادآور شد: پیروزی ملت‌ های مسلمان منطقه و حمایت مقتدرانه جمهوری اسلامی از آنها، آرمان‌های بلند امام خمینی (ره) و صدور انقلاب را نمایان کرده است.
وی به پیشرفت‌ های عظیم کشور در عرصه نظامی اشاره و اضافه کرد: با وجود اینکه امریکا و متحدانش تمام توان مالی و تسلیحاتی خود را به کار گرفتند تا سوریه را حذف کنند اما به خاطر حضور جمهوری اسلامی نقشه آنها به شکست انجامید و رهبر معظم انقلاب نیز بر ماندن این کشور نیز تاکید داشتند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار داشت: در جنگ 6 روزه، رژیم صهیونیستی با شکست چند کشور اسلامی رعب و وحشتی را در بین آنها ایجاد کرد اما امروز به برکت قدرت نظامی جمهوری اسلامی، امنیت کشورهای منطقه نیز تامین شده است.
امام جمعه قزوین افزود: دورانی را به خاطر می‌آوریم که گلوله‌ای برای مقابله با دشمن در اختیار نداشتیم اما امروز موشک‌های نقطه‌زنی در اختیار داریم که دشمنان را با دقت مورد هدف قرار می‌دهند و این پیشرفت‌ها بیش از آن چیزی بوده که رسانه‌ای شده است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تاکید بر اینکه باید حرکت عظیم فرهنگی و معنوی اربعین را جدی بگیریم، گفت: امام خمینی (ره) فرمودند 'راه قدس از کربلا می‌گذرد' و همه باید تلاش کنیم تا آرمان آن حضرت به همت حماسه آفرینان اربعین محقق شود.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.