به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد صباحی در آئین این هفته نماز جمعه شهر کرمان، سالروز عملیات مرصاد را گرامی داشت و افزود: سازمان منافقین از روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی جمع آوری سلاح از پادگان ها و سایرا اقدامات را برای به دست آوردن حکومت انجام می داد.
وی ادامه داد: سازمان منافقین با پیروزی بنی صدر حمایت از او را در صدر برنامه های خود قرار داد و در 30 مردادماه 60، جنگ مسلحانه را علیه جمهوری اسلامی آغاز کرد که این حمله با رهنمودهای قاطع رهبر و هوشیاری مردم در ساعات اولیه مضمحل شد.
خطیب جمعه کرمان گفت: امام با بینش الهی و قاطعیت خود دستور صادر کرد لذا اقدامات منافقین تا ظهر بیشتر طول نکشید و شکست خورد و منافقین در ادامه، ترور افراد و شخصیت ها را در برنامه خود قرار دادند و در نهایت به دامن امپریالیسم رفتند.
وی همچنین یاد و خاطره آیت الله صالحی کرمانی را نیز گرامی داشت و با تاکید بر اینکه نماز جمعه کرمان از برترین نماز جمعه های کشوری است گفت: نماز جمعه کرمان از حضور مردمی و از نظر امامت جمعه نیز جز بهترین ها است.
حجت الاسلام صباحی تصریح کرد: آیت الله صالحی کرمانی در زمان پهلوی در کرمان نماز جمعه می خواند اما پس از آنکه شاه به وی حکم امامت جمعه داد، دیگر هیچ زمانی نماز جمعه را اقامه نکرد.
وی یاد آیت الله حجتی کرمانی را نیز گرامی داشت و ضمن تقدیر از تلاش های آیت الله سید یحیی جعفری بیان کرد: نماز جمعه در خنثی شدن توطئه های گروهک ها و منافقین و بسیج مردمی برای دفاع مقدس نقش بسیار مهمی داشته است.
خطیب جمعه کرمان تاکید کرد: انقلاب اسلامی، نماز جمعه را احیا کرد و نماز جمعه موجب حیات و دوام این انقلاب تاکنون شده است.
وی با بیان اینکه حضور در اجتماعات یکی از تکالیف دینی است که باید به آن توجه شود اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می فرماید همگی به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید.
حجت الاسلام صباحی گفت: وظیفه همه مسلمانان، نشان دادن قدرت اسلام است که در تجمعات به بهترین شکل این قدرت به دنیا نشان داده می شود.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.