محب علی رنج ور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پس از پیروزی انقلاب و با تشکیل جهاد سازندگی، عمران و آبادانی روستاها بدون وقفه انجام شد و کار آبرسانی به روستاهای گیلان نیز با تلاش جهادگران آغاز و از سال 1374 با تشکیل شرکت آب و فاضلاب روستایی شتاب بیشتری به خود گرفت.
وی ادامه داد: اکنون در آستانه فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بالغ بر 760 هزار نفر از روستاییان گیلان در یک هزار و 790 روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردارند.
به گفته رنج ور ، طی 40 سال عمر با برکت انقلاب اسلامی به منظور آبرسانی مناسب به این روستاها بیش از 21 هزار و 800 کیلومتر خطوط انتقال و توزیع آب اجرا شد.
وی منبع تامین آب شرب این روستاها را 827 دهنه چشمه و 472 حلقه چاه عنوان کرد و گفت: برای ذخیره سازی و تامین فشار مناسب آب این روستاها 131 هزار مترمکعب مخزن زمینی و هوایی و 588 باب ایستگاه پمپاژ نیز احداث شده است.
رنج ور با یادآوری اینکه هم اینک شاخص بهره مندی روستاهای گیلان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی 76 و شش دهم درصد است ، خاطرنشان کرد: به منظور تامین کیفیت مناسب آب آشامیدنی روستاییان گیلان 68 باب تصفیه خانه در مدار بهره برداری است و 15 واحد آزمایشگاهی کار سنجش سلامت آب روستاییان را انجام می دهند.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.