به گزارش ایرنا، داود گرشاسبی روز دوشنبه در آئین رونمایی از پوستر پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر جوان مرند با بیان اینکه هنر ابزار ساخت انسان است، خاطرنشان کرد: هنر باید از منظر باورهای انسانی فرهنگ ساز بوده و در جهت اصلاح و تعالی انسان باشد.
وی افزود: با توجه به اینکه وجود آسیب های اجتماعی در کنار دیگر عوامل به نوع باورها برمی گردد، هنرمندان باید در تمام سطوح جامعه عمل باورسازی را انجام دهند.
فرماندار شهرستان ویژه مرند با بیان اینکه مهمترین خروجی باورسازی و رفتارسازی، اصلاح جامعه است، اظهار داشت: هنر هنرمند این است که انسانی را که آفریده شده از طریق هنر به مسیر عقلانی آورده و خدایی کند.
وی خاطرنشان کرد: خلاء ذهنی که تحت عنوان ناتو فرهنگی و شبیخون فرهنگی وجود دارد موجب بی هویتی و دوری از داشته ها و در نهایت روی آوردن جوانان به اعتیاد و سایر آسیب ها می شود.
گرشاسبی ادامه داد: انتظار ما از هنرمندان این است که در حوزه های مرتبط با خود، ضعف ها و خلاء ها را جهت در امان ماندن جوانان از آسیب های اجتماعی مرتفع کنند.
وی با بیان اینکه نقص های موجود را باید با تعامل و همسویی برطرف کنیم ، اظهار داشت: نقد در هنر و تئاتر باید سازنده بوده و در کنار آن پیشنهاد و راهکار ارائه شود و نیز خروجی همه اجراها باید حل بخشی از مشکلات جامعه باشد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند نیز گفت: پانزدهمین جشنواره تئاتر جوان مرند جهت استفاده بهتر از ابزار هنر در کاهش آسیب های اجتماعی و با شرکت گروه های مختلف دانش آموزی و دانشجویی برگزار می شود.
مهران فرجی با اعلام اینکه علاقمندان تا 10 بهمن فرصت دارند متون نمایشی خود را در جهت شرکت در این جشنواره ارسال کنند، افزود: مهلت آمادگی و اجرای گروههای نمایشی نیز تا 10 اردیبهشت است.
وی در خصوص ویژگی های این دوره از جشنواره تئاتر جوان نیز گفت: پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر بیشتر بصورت خیابانی بوده و در جوامع هدف و مدارس محلات آسیب پذیر اجرا خواهد شد.
/3071/9916
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.