علی امیری راد روز دوشنبه در جلسه مشترک شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر و کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان خداآفرین، اظهار داشت: همه افراد ممکن است در معرض خطر اعتیاد به مواد مخدر قرار بگیرند، بنابراین باید اقدامات پیشگیرانه و برنامه ریزی دقیق و هدفمند جهت مقابله با گرایش افراد سالم به سمت اعتیاد و نحوه برخورد و هدایت مبتلایان به سوء مصرف مواد مخدر انجام داد.
وی هدف از تشکیل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر را برنامه ریزی جهت پیشگیری از گرایش به مواد مخدر برشمرد و بر ضرورت برنامه ریزی و تدوین برنامه عملیاتی به منظور تحقق این هدف و پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر تاکید کرد.
امیری راد با تاکید بر اینکه مبارزه با مواد مخدر یک وظیفه همگانی است و قصور در انجام وظایف منجر به آسیب و افزایش معتادین می شود، گفت: هر دستگاه باید با یک سازوکار متفاوت و متناسب با جامعه هدف خود نسبت به پیشگیری از سوءمصرف مواد برنامه ریزی ارایه دهد.
وی با یادآوری اینکه امروزه بیش از 400نوع مواد مخدر شناسایی شده است، اجرای طرح های پیشگیرانه برای مقابله با ترویج موادمخدر و برگزاری کارگاه های آموزشی به منظور آگاه سازی افراد و خانواده ها از آسیب های ناشی از سوءمصرف مواد مخدر و عدم گرایش به این مواد به ویژه در کانون های آلوده و جامعه هدف را ضروری دانست.
امیری راد افزود: به منظور پیشگیری از مواد مخدر هر دستگاه باید در یک برنامه کوتاه مدت تا پایان امسال و یک برنامه بلندمدت برای سال 98برای جامعه هدف خود ارایه کند.
فرماندار خداآفرین، لازمه برنامه ریزی درست و دقیق جهت رفع مشکلات حوزه های مختلف بویژه حوزه اجتماعی و فرهنگی را شناسایی و ریشه یابی آسیب های اجتماعی هر منطقه عنوان کرد و در همین راستا خواستار تدوین سند بومی آسیب های اجتماعی شهرستان خداآفرین از سوی اداره بهزیستی با همکاری سایر نهادهای مرتبط شد.
/3038/ ٧46٨/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.