محمد رضا ابرهیمی، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اگر بتوانیم جامعه و خانواده ها را نسبت به خطرات و آسیب های مواد مخدر آگاه کنیم و در بین آنها حساسیت ایجاد کنیم می توان به موفقیت در این راه امیدوار بود و در غیر این صورت هیچ نتیجه مطلوبی حاصل نخواهد شد.
وی ادامه داد: امروز شاهد هستیم که انواع مواد مخدر در جامعه یافت می شود و به اشکال مختلف در دسترس افراد قرار می گیرد و چنانچه از ظرفیت های مردمی برای مقابله بلای خانمان سوز استفاده نکنیم شرایط روز به روز سخت تر و پیچیده تر خواهد شد.
او اظهار داشت: آثار مخرب مواد مخدر صنعتی آنچنان زیاد است که فرد مصرف کننده را به کارها و رفتارهایی وادار می کند که ممکن است به هیچ قیمتی نتوان آن را جبران کرد و بنابراین باید قبل از آلوده شدن افراد و گرفتاری آنها در دام مواد مخدر جامعه را نسبت به عواقب آن آگاه کنیم.
ابراهیمی افزود: قطعا بی تفاوتی و بی مسئولیتی در قبال امر مبارزه با مواد مخدر بر شدت و میزان آسیب های اجتماعی خواهد افزود و خانواده ای که حتی یک عضو آن در دام مواد مخدر گرفتار شود به سرعت در معرض فروپاشی قرار خواهد گرفت.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس بیان کرد:باید با آگاهی بخشی عمومی و آموزش همگانی، تمام ظرفیت ها، مجموعه ها و لایه های مختلف اجتماعی را متوجه این تهدید بزرگ، آسیب ها و خسارت های آن و لزوم مقابله با آن کنیم.
وی افزود: در این راه همه به سهم خود مسئول هستیم و هیچ فرد و یا مجموعه ای نمی تواند بی تفاوت از کنار این مساله عبور کند چرا که آسیب های ناشی از مواد مخدر فقط دامن فرد مصرف کننده را نمی گیرد بلکه کل جامعه و مردم را در معرض خطر و تهدید قرار می دهد.
ابراهیمی گفت: علاوه بر شهروندان، مسئولان هم باید نسبت به آسیب های مواد مخدر آگاهی داشته باشند و شرایط را برای مشارکت هرچه بیشتر مردم در مبارزه با مواد مخدر فراهم کنند.
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.