سهیلا اثنی عشران روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بین سلامت اجتماعی و ورزش رابطه مستقیم وجود دارد و هر چه میزان سهم ورزش در اجتماع افزایش یابد با کاهش آسیب های اجتماعی نظیر اعتیاد رو به رو خواهیم شد.
وی یکی از دلایل کمرنگ بودن ورزش بین بانوان را موانع فرهنگی دانست و ادامه داد: از آنجایی که بسیاری از نابسامانی ها از مسائل اجتماعی نشأت می گیرد، بنابراین اینگونه موارد باید حل و فصل شود و فضای مناسبی برای فعالیت بانوان ایجاد کرد.
به گفته او ورزش به عنوان عامل پیشگیرانه از بیماری ها و آسیب های اجتماعی است، بنابراین به جای اینکه بخواهیم بودجه کشور را صرف درمان کنیم باید آن را در مقوله ورزش به عنوان یک عامل پیشگیرانه خرج کنیم.
اثنی عشران تصریح کرد: افزایش سهم ورزش در زندگی، نه تنها به بهبود بسیاری از خصوصیات نظیر اعتماد به نفس و خودباوری می ‌انجامد بلکه سبب کاهش مشکلات خانوادگی و گروهی می شود.
وی تاکید کرد: نباید به ورزش بانوان به عنوان یک موضوع زینتی نگاه کرد، زیرا سالم‌ سازی اجتماع نیازمند ارتقای سطوح مختلف ورزش است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان افزود: کمبود زیرساخت ‌های ورزشی را می توان با همکاری فی‌ مابین دستگاه ها و هم افزایی آنان جبران کرد، از سوی دیگر ضعف اطلاع رسانی یکی از عواملی است که باعث می ‌شود بانوان همین امکانات موجود را نبینند و از آن بدرستی استفاده نکنند.
وی با بیان اینکه در سند چشم انداز بانوان برای ورزش این بخش از جامعه ارزش گذاری شده است، گفت: شکل گیری این سند تواند به توسعه ورزش کمک کند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان مشارکت نهادهای مرتبط با خانواده ها و بانوان همچون بهزیستی، کمیته امداد، تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش را برای بیشتر شدن ارزش ورزش در جامعه ضروری خواند و گفت: هماهنگی و همکاری همه نهادها و لازمه توسعه این مقوله به شمار می رود.
اثنی عشران با بیان اینکه مقوله بانوان به عنوان یک موضوع فرابخشی محسوب می‌شود، ادامه داد : بانوان را باید بیش از گذشته به عنوان تصمیم ‌گیران لحاظ کرد زیرا برای توسعه کشور و پیشرفت ورزش بانوان باید از تمام ظرفیت های انسانی و سرمایه های کشور بویژه خود بانوان به بهترین شکل استفاده شود.
وی با تاکید بر اینکه تحول در ورزش بانوان نیازمند همکاری بیشتر سازمان ها با یکدیگر است، گفت: تمامی سازمانها باید موظف شوند که به ورزش بانوان همچون یک اصل مهم و ضروری اهمیت دهند و توسعه آن را در برنامه‌های کاری خود داشته باشند.
حدود نیمی از 300 هزار ورزشکار سازمان یافته در استان بیش از پنج میلیونی اصفهان را بانوان تشکیل می دهند و بخشی از سه هزار و 700 باشگاه ورزشی در این خطه مربوط به بانوان است.
6020/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.