به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز افزود: مردم غیرتمند تبریز و استان در 8 دی با حضور در خیابان ها به وظیفه دینی خود عمل کردند و در 9 دی نیز مردم ایران اسلامی با انجام راهپیمایی علیه فتنه گران، بصیرت خود را نشان دادند.
وی با بیان اینکه 9 دی روز بصیرت و میثاق با ولایت است، اظهار داشت: 9 دی موجب تقویت پیوند ناگسستنی مردم ایران با انقلاب اسلامی شد.
خطیب جمعه تبریز یادآوری کرد: جریان فتنه 88 پیامدهای منفی برای جمهوری اسلامی ایران در پی داشت که از جمله شامل افزایش فشارهای دشمنان و تشدید تحریم های آن ها علیه جمهوری اسلامی ایران، افزایش مطالبات و زیاده های خواهی دشمن در پرونده هسته ای و امیدواری آنان برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بزرگترین خیانت جریان فتنه 88 را ایجاد امیدواری بیشتر در دشمن برای زدن ضربه سنگین به نظام اسلامی اعلام کردند.
وی با اشاره به نقش بی بدیل رهبر معظم انقلاب در خنثی سازی توطئه دشمنان در جریان این فتنه، گفت: از برکات و آثار مثبت 9 دی مشخص شدن نقش بصیرت و ولایتمداری مردم در برابر توطئه های دشمنان بود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: مردم غیور جمهوری اسلامی آماده برگزاری آیین های سالگرد این رویداد تاریخی می شوند تا مشت محکمی بر دهان دشمنانی بکوبند که توطئه «تابستان داغ» و براندازی جمهوری اسلامی را بر سر دارند.
حجت الاسلام آل هاشم افزود: در پرتو رهبری رهبر معظم انقلاب و هوشیاری مردم تمامی فتنه های دشمنان خنثی شد، اما براساس فرمایش های ایشان که فرمودند «دشمن به فکر طراحی نقشه شوم برای کشور در سال آینده است» باید همه هوشیار باشیم و با وحدت و همدلی توطئه های دشمنان را خنثی و امید آن ها را به یاس تبدیل کنیم.
وی با اشاره به ارایه لایحه بودجه 98 از سوی رئیس جمهوری به مجلس شورای اسلامی گفت: این لایحه نیاز به دقت، شفافیت و چابکی دارد و با توجه به قرار گرفتن کشور در جنگ اقتصادی و تحریم های اقتصادی بررسی آن از سوی نمایندگان مجلس از اهمیت بالایی برخوردار است.
امام جمعه تبریز یادآوری کرد: با توجه به اینکه نمی توان روی درآمدهای 100 درصدی نفتی در سال آینده امیدوار شد بنابراین نمایندگان مجلس در بررسی بودجه سال آینده حداکثر احتیاط های لازم را با لحاظ شرایط ویژه انجام دهند.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به گزارش های اخیر در خصوص قلع و قمع درختان جنگل های قره داغ و ارسباران ادامه داد: این جنگل ها قلب تپنده منطقه بوده و نیازمند توجه ویژه مسئولان مربوطه برای حفظ و نگهداری از آن ها است.
وی گفت: نقل قول های متعددی از علت قطعی این درختان از سوی برخی افراد مطرح می شود، اما پیگیری های لازم از ادارات کل منابع طبیعی، محیط زیست و جهاد کشاورزی در این زمینه انجام شده و بر این اساس رئیس سازمان جهاد کشاورزی با صدور بخشنامه ای از قطع درختان این جنگل ها جلوگیری کرد.
خطیب جمعه تبریز از صدا و سیمای استان خواست هر چه سریع تر برنامه ای با حضور مدیران کل منابع طبیعی، محیط زیست و جهاد کشاورزی و سایر عوامل مرتبط برگزار کند و مردم را در جریان درستی و نادرستی و دلایل قطعی این درختان قرار دهد.
حجت الاسلام آل هاشم همچنین از استاندار آذربایجان شرقی نیز خواست کمیته ویژه ای در استانداری تشکیل دهد تا این مشکل در این کمیته بررسی و نتیجه آن به مردم ارایه شود.
وی همچنین در این آیین تولد حضرت عیسی مسیح و آغاز سال نو میلادی را به مسیحیان تبریک گفت و اظهار داشت: همه اقلیت های دینی و مسلمانان افتخار می کنند که در کشور جمهوری اسلامی ایران به صورت مسالمت آمیز زندگی می کنند.
حجت الاسلام آل هاشم همچنین با تشکر از برخورد قاطع قوه قضائیه با مفاسد اجتماعی و اقتصادی افزود: این اقدام موجب اعتماد بیشتر مردم به این قوه شده و مردم آذربایجان خواستار تداوم حرکت انقلابی قوه قضائیه در برخورد با این مفاسد در جامعه هستند.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.