به گزارش ایرنا حجت الاسلام ایوب رنجبری در خطبه های نماز جمعه این شهرستان افزود: مسلمانان و مردم کشور باید با هوشیاری عمل کرده و در کنار سربازان گمنام امام زمان ( عج) در راستای اعتلای امنیت کشور تلاش کنند.
وی ادامه داد: برخی عقلانیت را مخالف انقلابی گری می دانند ولی بدانیم عقلانیت واقعی همان انقلابی گری است و باید روحیه انقلابی را در بین جوانان و جامعه افزایش دهیم.
وی اضافه کرد: با توجه به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری باید روحیه انقلابی گری در دانشگاه ها گسترش یابد و با نگاهی واقع گرا و آرمانگرایانه این روحیه را در بین جوانان تقویت کرد.
امام جمعه ماکو گفت: دوام انقلاب نشان از کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران است و باید آرمان های امام و انقلاب را به درستی بشناسیم و به تببین آرمان های امام بپردازیم و در سراسر دنیا گسترش دهیم.
رنجبری با اشاره به سالروز ولادت حضرت امام حسن مجتبی و روز اکرام، بیان کرد: کمک به نیازمندان سیره عملی ائمه اطهار است و باید این سیره را الگوی زندگی روزمره خود قرار دهیم و کاری کنیم که هیچ نیازمندی در جامعه وجود نداشته باشد.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت مسئله فرهنگ و صنایع دستی بیان کرد: اهمیت اول صنایع دستی ایجاد اشتغال در بین زنان روستایی است که موجب تحقق اقتصاد مقاومتی می شود و بیکاری را در جامعه کاهش می دهد.
وی افزود: در مرحله بعد توجه به صنایع دستی در حقیقت اهمیت دادن به فرهنگ ایرانی و اسلامی است که باید این فرهنگ را در جوامع جهانی گسترش دهیم و این خود پیشرفت را برای کشور به ارمغان می آورد.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام ایوب رنجبری سال 1351 در شهر سلماس در یک خانواده مذهبی متولد و در سال 68 وارد حوزه علمیه قم شد؛ وی در مدرسه رضویه، دوره مقدمات را با ممتازی به پایان رسانده و از سال 76 وارد دروس خارج حضرات آیات عظام تبریزی (ره)، وحید خراسانی، جوادی آملی، سبحانی، بهجت (ره) ، عابدی، فاضل گلپایگانی شده است.
حجت الاسلام ایوب رنجبری از سال 88 نیز امام جمعه و مسئول حوزه های علمیه برادران و خواهران شهرستان ماکو بوده است.
8135/ 3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.