به گزارش ایرنا، سرهنگ احمد شکری روز سه شنبه در مراسم تجلیل از خانواده شهدا و کارکنان این تیپ افزود: فرهنگ ایثار و شهادت حاکم بر کشور برگرفته از مکتب اباعبدالله (ع) است و نهادینه شدن این فرهنگ برای عبور از مشکلات فعلی ضروری است.
وی اضافه کرد: تجلیل و تقدیر از فعالان عرصه های نظامی یکی از اهداف این تیپ بوده که خانواده های شهدا و آزادگان و همچنین مدافعان حرم در این مجموعه از جایگاه والایی برخوردار هستند.
وی اظهار داشت: امنیت این کشور بخاطر مجاهدت های شهدا، جانبازان و ایثارگران است و ما همیشه قدردان این فداکاری هستیم.
شکری افزود: عزت، افتخار و استقلال کشور و نظام جمهوری اسلامی مدیون رشادت ها و جانفشانی های شهدا و ایثارگران در دفاع از سرحدات کشور و آرمانهای انقلاب است.
وی گفت: هنگامی که خون شهید بر زمین ریخته می شود این خون در رگ های جامعه دوانده شده و موجب سرفرازی و پویایی آن می شود.
وی ادامه داد: جایگاه مجاهدت در راه خدا در جمهوری اسلامی از ارزش والایی برخوردار است و مدافعان حرم در کنار مجاهدت در راه خدا برای احیای دین خدا و اسلام همواره در تلاش هستند.
وی افزود: شهدای مدافع حرم اجر مهاجرت و مجاهدت را با هم می برند که این دو واژه در ادبیات اسلامی از جایگاه ارزشمندی برخوردار است و درجات کسانی که مجاهدت می کنند نسبت به مومنان خانه‌ نشین متفاوت است.
شکری همچنین به جایگاه بازنشستگان اشاره کرد و افزود: بازنشستگان افتخار ارتش هستند و امروز اگر نیروهای مسلح ما به خود می بالند به واسطه تجربه فراوان و افتخار آفرینی شما در گذشته است.
وی اظهار کرد: بازنشستگان دایره المعارف جنگ هستند و این فرصتی بسیار مغتنمی برای ماست که از تجربه های این بزرگواران استفاده کنیم.
به گزارش ایرنا، در این مراسم از مدافعان حرم، خانواده های معزز شهدا و آزادگان و جانبازان، کارکنان نمونه جشنواره میثاق با ولایت، بازنشستگان و پیشکسوتان تجلیل شد.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.