به گزارش ایرنا، محمدعلی نجفی عصر دوشنبه در جریان دیدار با جمعی از فرزندان شاهد و ایثارگر شاغل در استانداری و فرمانداری شهرستان های استان که در آستانه 22 اسفندماه و گرامیداشت روز شهید برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و آزادگان و ایثارگران و شهدای مدافع حرم اظهار داشت: وی با بیان اینکه حضور در جمع فرزندان شهید برای ما فرصت و غنیمت است، افزود: سیاست ما متاثر از فرهنگ است و در حوزه فرهنگی نیز باید در راستای فرهنگ ایثار و شهادت فوق العاده کار کنیم.
نجفی با تاکید بر تکریم جایگاه مقام شامخ شهدا در جامعه بیان کرد: فرزندان شهدا بهترین و نزدیکترین یاران دولت و نظام جمهوری اسلامی هستند و فرزندان شهدا باید با صداقت و سلامت جایگاه خود را ارتقا ببخشند که حرکت در این مسیر، خود حرکت در راه پدران شما است.
استاندار البرز ادامه داد: ما نیز اعتقاد داریم که باید صادقانه برای حفظ نظام و کمک به دولت تلاش کنیم و در شرایط مناسب از فرصت شما عزیزان نیز در بخش های مختلف بهره مند خواهیم شد.
استاندار البرز همچنین با توصیه به حرکت در مسیر اعتدال، تاکید کرد:‌فرزندان شاهد خود را محدود به دسته بندی های خاص و اندیشه ها نکنند.
وی افزود: فرزندان شهدا، سرمایه های نظام هستند؛ هر چند سایرین نیز سرمایه اجتماعی محسوب می شوند؛ اما جایگاه شما فرزندان شاهد متفاوت است.
استاندار البرز با تاکید بر ضرورت پیگیری و رفع مشکلات خانواده های شاهد و ایثارگر، ادامه داد: در جریان دیدار ها و سرکشی های خود به خانواده های این عزیزان عموما انتظار و خواسته ای برای خود ندارند و این نشان می دهد خانواده های شهدا با وجود مشکلات راضی نیستند دغدغه های خود را مطرح کنند.
نجفی با همچنین با بیان اینکه با هیچ انگیزه ای فرزندان شهدا را کنار نمی گذاریم، ادامه داد: حفظ جایگاه و ارزش خانواده های شهدا از سوی کارگزاران نظام و مدیران واجب است و باید شاهد تداوم این روند دل جامعه نیز باشیم.
استاندار البرز در ادامه با اشاره به تلاش های دولت برای بهبود شرایط اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: در این مدت دولت تلاش کرد تا تورم به حداقل برسد و کشور از رکود خارج خواهد شود.
دکتر نجفی با بیان اینکه شما فرزندان و خانواده های شهدا در دستگاه ها سخنگوی مسئولان هستید و باید خدمات نظام اسلامی را در جامعه اشاعه دهید، گفت: در اقتصاد و اشتغال توفیقات خوبی داشته ایم هر چند عده ای عملکردها را سیاه می بینند اما طی این مدت فراتر از میزان تعهدات در استان البرز شغل ایجاد کرده ایم و بسیاری از پروژه هایی که بجهت اعتبار متوقف شده بود بار دیگر به جریان کار افتاده است؛ تا جایی که امروز فقط هزار نفر در مترو کرج که سه سال تعطیل شده بود مشغول بکار هستند.
وی ادامه داد:سهم اشتغال استان 33 هزار نفر بود و تا پایان شهریور تنها 600 نفر شغل در سامانه رسمی ثبت شده بود اما ما با ورود بخش خصوصی این رقم افزایش چشمگیری داشته است.
استاندار گفت: در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید البرز بالاترین استان کشور است و تا امروز 53 هزار و 327 نفر با بیمه تا امروز در سامانه ثبت شغل داشته اند.
استاندار البرز همچنین اهتمام دولت در تکمیل پروژه های حوزه راه را نیز مورد اشاره قرار دداد و با قدردانی از توجه فرزندان شاهد در پیگیری و رصد اقدامات استان گفت: با عث خوشحالی من است که در جریان امور اجرایی هستید؛ تا کنون نیز طرح بزرگراه و آزاد راه و کمربند شمالی و مترو ... نیز که تا کنون با توقف مواجه بود امروز خوشبختانه فعال است و خیلی از گره های کور استان البرز و شهر کرج از جمله ترافیک طی دو سال آینده برطرف خواهد شد.
1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.