معاون‌سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان گفت: فرهنگ ایثار و شهادت بایستی به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شود.

به گزارش ایلنا از رشت، علی اصغر جمشیدنژاد در نشست با مسئولان ایثار گران دستگاه‌های اجرایی استان با توصیفی از ایثارگری افزود: ایثارگران طبقه ای از جامعه ما هستند که متعالی ترین باورها را دارند و نسبت به این باورها ،جانفشانی می کنند تا کار بزرگی را انجام دهند و این اوج اخلاق است.

وی تصریح کرد: ما نباید نسبت به این اقشار که از بهترین ها هستند ناسپاسی و کم لطفی داشته باشیم؛ بنابراین در چارچوب قانون بایستی برای آنها کار انجام دهیم.

وی با اشاره به مراحل تصویب یک قانون برای اجرا در دستگاه های اجرایی گفت: راهکارها بایستی در مجلس و شورای نگهبان به تصویب برسد و بعد دولت آنها را اجرا کند که در همین رابطه، سالیان سال برای تصویب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مقاومت می شد.

جمشیدنژاد ادامه داد:  قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران  در مقطعی از زمان مورد توجه قرار گرفت و در دولت یازدهم آیین نامه اجرایی آن تصویب و اکنون ابلاغ شده است؛ اما اگر مقررات وجود داشته باشد ولی متولی نداشته باشد ، قانون معلق می ماند.

وی با تاکید بر ضرورت تسلط کامل بر قوانین  مربوط به ایثارگران توسط مسئولان مربوطه افزود:  قانون برنامه ششم و همچنین آیین نامه اجرایی مربوط به قانون جامع خدمات رسانی را مطالعه کنید  و با آگاهی، تسلط کامل و براساس مقررات از حق ایثارگران در مقابل هرکسی که به هر دلیلی مانعی برای اجرای قوانین است دفاع کنید.

وی خاطر نشان کرد: اگر دستگاهی توجیه نیست حتما بایستی سلسله مراتب را پیگیری و مورد بررسی قرار دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان تصریح کرد: امروز نوبت ماست از حق کسانی که دست شان از دنیا کوتاه است اما بازماندگانی دارند و یا محدودیت هایی از جانفشانی های شان بوجود آمده است، دفاع کنیم و قوانین را به نفع آنها تعبیر و تفسیر کنیم.

وی خاطر نشان کرد: خانواده های ایثارگران باید احساس کنند که همگان توجه ویژه ای به آنها دارند ؛ بنابراین اگر در جایی ضعفی وجود دارد ، باافراد مقصر را برخوردو در جایی که خوب عمل می کنند ، نیز تشویق کنیم.

جمشیدی نژاد تصریح کرد: باید تعداد تشکل های ایثارگران در استان افزایش یابد و برای احقاق حقوق شان پیگیری کنیم تا بتواند اثر گذار باشد.

وی به دغدغه اشتغال خانواده های ایثار گران نیز اشاره و بیان کرد: اشتغال یک دغدغه عمومی جامعه است؛ اما بایستی توجه داشته باشیم که دولت برای چابک شدن در هر دوره استخدامی محدودتر می شود و ظرفیت امکان اشتغال همه در سیستم دولتی  امکانپذیر نیست.

وی تصریح کرد: بدلیل سیاست های خاصی که  اوایل انقلاب اعمال شده با جمعیت زیادی در دهه 60 روبرو شدیم که امروز ما با ید پاسخگوی اشتغال آنها باشیم.

معاون‌سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندارگیلان خاطرنشان کرد: اگر همه سازمان‌ها و ادارات لشکری و کشوری استخدام های شان را انجام بدهند ، بازهم پاسخگوی این جمعیت نیست؛ از این رو دولت بسترهایی در خارج از سیستم دولتی در بخش های تولید ی و اقتصادی جهت اشتغال فراهم می کند.

وی خاطرنشان کرد: درصورت استفاده مطلوب  از  این بسترها، این اشتغالزایی می تواند به مراتب  از اشتغال دولتی موفق تر باشد.

جمشیدنژاد ادامه داد: ما براساس وظیفه مان بایستی به ایثار گران در بخش های مختلف از جمله در زمینه های تحصیلی ، زندگی و اشتغال مشورت دهیم و آنها را برای برخورداری از بهترین ها هدایت کنیم.

 وی در ادامه با تاکید براینکه بازدید ها  از خانواده شهدا، ایثارگران و ازادگان باید بیشتر شود ، گفت: بازدیدها  نباید منحصر به خانواده خاصی از شهدا، ایثارگران و آزادگان شود هر چند که قطعا این عزیزان از منزلت بالایی برخوردار هستند، ولی همه آحاد این اقشار بایستی  مورد توجه قرار بگیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.