به گزارش ایرنا، سید شهاب‌الدین چاوشی روز شنبه در چهلمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سالن مدیریت بحران افزود: دشمن هر روز با قیمت ارز بازی و اقتصاد کشور را دچار چالش می‌کند که راهکار خروج از آن اجرای اقتصاد مقاومتی با تکیه بر خرد جمعی و توانمند کردن بخش خصوصی است.
وی با بیان این که جهت‌گیری اقتصاد مقاومتی به سمت بخش خصوصی است، اظهارداشت: اگر خروجی این نشست ها،اجرای چنین طرحی بود، می توان گفت در افزایش اشتغال در سمنان موفق بوده ایم.
چاوشی به شناسایی و رفع موانع طرح های ستاد اقتصاد مقاومتی که به سرانجام نرسیده‌اند تاکید و اضافه کرد : باید تلاش شود طی ماه‌های آینده این موانع برداشته و ظرفیت‌ها برای تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی شناسایی شود.
استاندار سمنان بیان کرد : اقتصاد مقاومتی نسخه‌ای است که برای همه امور تعریف شده و اصل آن تکیه بر خوداتکایی است و مختص به صنعت و معدن نیست.
وی با اشاره به مشکل کم‌آبی استان، اظهارداشت: سال آینده با کم‌آبی مواجهیم و محور مهم ستاد اقتصاد مقاومتی در برنامه‌ریزی آتی باید مدیریت مصرف درست باشد که در غیر اینصورت تمام فعالیت‌ها ناتمام خواهد بود.
چاوشی تأکید کرد : باید مدیران با ابتکار عمل برای استان فرصت ایجاد کنند و طرح مطالعاتی جامع خود در این راستا به زودی ارایه دهند.
استاندار سمنان به لزوم همراهی دستگاه های اجرایی برای رفع موانع اشتغال آفرین در سمنان تاکید کرد و افزود: قانون به معنای دست و پا بستن نیست و مقرر نیست در لابلای تبصره گم شویم ،بلکه جایی که قانون مانع تحقق کاری شد باید با ایده و توانمندی موانع را رفع کرد.
وی تصریح کرد : مدیران استان باید با جسارت برای حل مشکلات و توانمندی اقتصاد ورود کنند و هر کسی جسارت لازم برای حل و فصل مشکلات را ندارد مجموعه و مردم را معطل خود نکند.
وی با بیان این که ارکان حکومت برای همه است و با اجرای درست و هم‌افزایی مجموعه را درست چرخاند، ادامه داد: نباید حیثیت نظام خرج بی‌تدبیری شود و ستاد اقتصاد مقاومتی جریانی نیست که مختص قوه مجریه باشد.
چاوشی تصریح کرد : رهبر انقلاب تمامی ارکان حکومت را مکلف به اجرای این قانون کرده و تصمیمات ستاد اقتصاد مقاومتی برای تمام دستگاه‌ها لازم‌الاجراست و باید با عزم ملی همه پای کار بیایند.
به گزارش ایرنا، استاندار سمنان در این نشست بر ارایه طرح جامعه گردشگری و احیای بافت تاریخی و توجه به بخش گردشگری، تمرکز بر اقتصادالکترونیک ، تقویت فرهنگ تعاون تاکید کرد.
در دولت تدبیر و امید در استان سمنان 87 طرح با سرمایه گذاری 6 هزار و 575 میلیارد تومان تفاهم نامه اجرای طرح های مختلف با بخش خصوصی منعقد شد.
در استان سمنان بیش از هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که سهم 38 درصدی در اشتغال این استان دارد، سال 95 از استان سمنان بیش از 323 هزار تن کالا با ارزآوری 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلار صادر شده است که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال 94 حدود 17 درصد افزایش داشت.
م.ع/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.