به گزارش ایرنا، سیدشهاب الدین چاوشی عصر روز یکشنبه در نشست شورای استاندارد استان در سالن غدیر با تاکید بر تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال افزود : افزایش کیفیت و فرهنگ سازی خرید کالای ایرانی 2 اصل الزامی است.
وی اظهارداشت : استانداردها و کیفیت کالاها باید به گونه ای باشد تا مردم استفاده از کالاهای داخلی را بپذیرند که نقش رسانه ها در فرهنگ سازی این مقوله حایز اهمیت است.
چاوشی در بخش دیگری با تاکید بر استانداردسازی آسانسورها در استان ، تصریح کرد: در جلسه شورای اداری استان در خصوص آسانسورهای بخش خصوصی و دولتی تاکید شد تا اسامی دستگاه هایی که استاندارهای لازم را رعایت نکرده اند،اعلام شود.
استاندار سمنان بیان داشت : چنانچه دستگاه های اجرایی و مکان های عمومی، نتوانند آسانسورهایی با استاندارد فراهم کنند، شناسایی و برخورد لازم صورت گیرد.
وی ادامه داد : بسیاری از حوادث ناشی از عدم رعایت استاندارهای لازم است.
استاندار سمنان رعایت استاندارد و کیفیت را نشانه تعقل بالا دانست و گفت : توجه و دقت در تولید کالاهای با کیفیت و دارای استاندارد در جلوگیری از به مخاطره انداختن زندگی انسانی کمک شایانی می کند.
وی افزود : باتوجه به این که استاندارهای اجباری و قانونی رعایت می شود ضرورت دارد تا انگیزه های لازم در جهت تشویق تولیدکنندگانی که همه استاندارهای غیرضروری را رعایت می کند، مدنظر گرفته شود.
وی با اشاره به موفقیت سازمان استاندارد استان در سال گذشته، خاطرنشان کرد: سازمان استاندارد روند روبه توسعه را ادامه داده و در مسیر موفقیت های بیشتر گام بردارد.
به گزارش ایرنا، استان سمنان حدود هزار و 800 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری و بیش از 700 نوع محصول تولیدی مشمول استاندارد اجباری دارد.
س- خ 6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.