به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز دوشنبه در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان بوشهر افزود: هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و باید از همه ظرفیت‌های موجود برای کیفیت بخشیدن به این برنامه‌ها بهره برد.
وی اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی ریشه در کربلا و قیام عاشورا دارد و در معادلات جهانی، قابل چشم‌پوشی نیست طوریکه امروز همه دنیا به به عظمت و قدرت ایران اسلامی اقرار دارند.
گراوند اظهار کرد: شهدا با تقدیم جان شیرین خود برای نظام اسلامی و مردم امنیت و آسایش را رقم زدند و حفظ نام و یاد و خدمت به خانواده های آنان مهمترین وظیفه مسئولان است.
گراوند یادآور شد: فرمانداران شهرستان‌های 10 گانه استان ضمن دیدار با خانواده شهدا باید به مشکلات و دغدغه‌های آنها توجه کنند و در رفع مشکلات آنان کوشا باشند.
وی بیان کرد: باید بطور جدی پیگیر مسایل و مشکلات خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان باشیم و نباید هیچ فرصتی را برای خدمت به این بزرگواران از دست بدهیم.
گراوند یادآورشد: بوشهر از جمله استان هایی است که باغ موزه شهدا ندارد و تلاش می شود این مجموعه فرهنگی با هدف ترویج فرهنگ شهید و شهادت و معرفی شهدا و آثار آنان در جامعه راه اندازی شود.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: استاندار بوشهر نسبت به مسایل و دغدغه‌های خانواده شهدا بسیار حساس است و همواره دستورات لازم برای حمایت از این عزیزان را صادر کرده است.
حجت‌الاسلام ابراهیم تشکری افزود: امروز نخستین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سال جاری است و تا پایان سال نیز به طور منظم برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: پنج کمیته کمیته اطلاع‌رسانی، برنامه‌ها، علمی و برنامه‌ریزی، تشکل‌های مذهبی و کمیته هنری از جمله این کمیته‌هاست که بزودی با هماهنگی با ادارات و نهادهای ذیربط تشکیل می‌ شوند.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهرگفت: تلاش می شود با همکاری مسئولان به زودی باغ موزه شهدا برای معرفی آثار شهدا و ایثارگران در این استان راه اندازی شود.
وی اضافه کرد: یادواره شهدا بصورت شهرستانی در استان بوشهر برگزار می شود و هر شهرستان در طول سال حداقل یک یادواره شهدا برگزار می‌کند.
تشکری گفت: مستند سردار شهید علیرضا ماهینی و شهدای جنگ های نامنظم در استان بوشهر ساخته می شود.
وی بیان کرد: فیلم مستند نیلوفران آسمانی ویژه مادران شهدا نیز تهیه و تدوین شده و امید می رود بزودی از صدا و سیمای استان پخش شود.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.