پریسا اسدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به رایزنی های انجام شده و در راستای حمایت از کتابخانه های عمومی، شهرداری مراغه 30 میلیون تومان از سهم نیم درصدی کتابخانه ها را پرداخت کرده است.
وی گفت: همچنین 12 نیمکت کتابخانه ای و نوسازی بخشی از کتابخانه عمومی گام های موثر دیگری است که شهرداری در جهت توسعه زیرساخت های فرهنگی این نهاد برداشته است.
اسدی با بیان اینکه کل سهم نیم درصدی کتابخانه های عمومی در سالجاری 300 میلیون تومان است افزود: براساس قول مساعد شهرداری، بقیه سهم نیم درصدی کتابخانه های عمومی این شهرستان به زودی پرداخت می شود.
وی اضافه کرد: بهسازی و مناسب سازی ورودی کتابخانه های عمومی این شهرستان نیز هم اکنون توسط شهرداری در حال انجام و اجراست.
اسدی ادامه داد: با توجه به نیازهای مالی کتابخانه های عمومی و همچنین پرداخت بدهی های معوق قبوض خدماتی، پرداخت سهم شهرداری بخش مهمی از این نیازها را مرتفع می کند.
وی اضافه کرد: همکاری و همراهی شهرداری مراغه در جهت تامین برخی کمبودهای کتابخانه های عمومی، نوید فصل جدیدی از همکاری های فرهنگی مجموعه مدیریت شهری و کتابخانه ها را می دهد.
وجود چهار کتابخانه عمومی مرکزی (اوحدی) و خواجه نصیر در مراغه و کتابخانه های خداجو و روستای ورجوی با ظرفیت 70 هزار جلد کتاب، ظرفیت مناسبی برای بهره مندی علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در این شهرستان است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.