علی محمد جهانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرداری آشخانه، هنوز بدهی یک میلیارد و 580 میلیون ریالی پارسال خود را نپرداخته که بدهی امسال نیز به آن افزوده می شود.
وی با بیان اینکه سایر شهرداری ها مبالغی را پرداخت کرده اند، افزود: شهرداری های استان در سال 96، سه میلیارد ریال و امسال 2 میلیارد و 530 میلیون ریال سهم نیم درصد کتابخانه ها را پرداخت کرده اند و مبلغ مانده را به صورت توافقی ماهانه پرداخت خواهند کرد.
وی با بیان اینکه در سال های گذشته با شهرداری ها بر سر مبلغ سهم آنان اختلاف داشته ایم، گفت: برای رفع این مشکل نظر دفتر امور شهری استانداری را ملاک قرار داده ایم تا بودجه واقعی این نهادها را اعلام کند تا اختلاف ها برطرف شود.
جهانی افزود: همچنین از شهرداری ها خواسته شده تا میزان دقیق بدهی های خود را به مجموعه کتابخانه ها اعلام کنند.
وی با بیان اینکه شهرداری شهرآوا با وجود اینکه کتابخانه عمومی ندارد، تمام سهم کتابخانه ای را پرداخت کرده، افزود: شهرداری های کوچک در این خصوص همکاری خوبی دارند و از سایر شهرداری ها نیز می خواهیم برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی همراهی کنند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی به واگذاری 2 مجتمع فرهنگی شهرداری بجنورد به این اداره کل اشاره کرد و گفت: در این خصوص توافقاتی انجام شده تا مدیریت این دو مجتمع را تحویل بگیریم.
جهانی اظهار داشت: کتاب های موجود این 2 مجتمع را به روزرسانی و مجله ها و منابع مورد نیاز را تامین خواهیم کرد و نیروهای مجرب نیز مدیریت را بر عهده خواهند گرفت.
وی افزود: کتابخانه های عمومی شهر بجنورد بیشتر در مرکز شهر متمرکز شده که با در اختیار گرفتن مدیریت مجتمع های فرهنگی شهرداری، این امکان را به حاشیه ها نیز خواهیم برد.
جهانی با بیان اینکه هم اکنون 40 هزار نفر از شهروندان استان عضو کتابخانه های عمومی هستند، اظهار داشت: افزون بر 800 هزار جلد کتاب در 60 باب کتابخانه عمومی این استان نگهداری می شود.
50 باب کتابخانه عمومی در استان خراسان شمالی وجود دارد.
3007/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.